När reglerna måste bli hårdare..

Ju äldre Loke desto mer regler måste sättas, han är en pojke med så mycket egen vilja och han blir verkligen jätte arg när han inte får som han vill. 
Då lägger han sig ner och skriker sig röd i ansiktet tills han får som han vill. Men jag känner nu att det är dags att sätta hårdare regler på honom och han måste få veta att det är jag som bestämmer..
Jag har varit den där lata mamman som har låtit Loke göra precis som han velat. Sen har kommer vi till det där med "godis" ja jag har varit riktigt lat på det.. Loke har fått ätit choklad, kakor,kex och allt annat gott som helt enkelt fått tyst på honom när han har skrikt i vagnen.. 
 
Sen kommer vi till nätterna, Loke äter 1-3 per natt och sover bredvid mig och Omar. Som ni säkert förstår håller inte det i längden, jag sover ju något på tok för dåligt och Loke mår inte hellre bra av det.. Det fungerar inte heller att han ska äta varje natt, jag blir ju tokig på att han ska vakna och skrik.. Igår bråkade jag 50 minuter för att få honom att somna i sin säng och tillslut lyckades jag. Han sov i sin säng, men vid tolv va vi på ruta ett igen och han fick sova i min säng återigen.. 
 
Jag måste nånstans sätta stopp och låta honom förstå att det är allvar nu.. I Januari börjar han dagis (fick besked idag) och då går det inte att han sova på mig eller bredvid mig. 15 månader har han varit som en bebis, som äter nattetid och sover bredvid mamma.. 
 
Så nu jäklar ska regler sättas, inge mer godis, inge mer gulligull bredvid mamma nattetid, inge mer välling på natten.. Som min fina bvc-tant sa till mig, "äter du nattetid? nej då behöver inte han heller det" 
Tyckte det passade jättebra, så nu ska jag köra på det :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback