Bajs odling

Hej! 
 
Idag fick jag för första gången på länge sovmorgon av Loke än tills halv 8 imorse, vilket va super skönt och väl behövligt efter gårdagens sjukhus besökt.. 
Idag har jag iallafall hunnit städa upp i rummet lite grann, fixat mina papper samtidigt Omar fick ta diskmaskinen och diska nappflaskorna. Omar började senare idag så jag hängde med till Märsta så jag kunde skicka in Lokes bajs på odling (haha frässig information va?), sen åkte Omar till skolan och jag åkte hem, nu har jag tvättat min skor och har inge mer vettigt att göra idag. Vill att syrran ska komma över med jäst så jag kan baka kanelbullar eftersom det är bulldagen idag :). 
 
Igår åkte vi iallafall till sjukhuset med Loke efter som han kl 14 fick feber och har haft diarre i en vecka samt att han slutat äta och dricka som han annars alltid brukar göra.. Första tanken som slog mig när detta började va hans hörntänder som va påväg upp och därför reagerade jag inte så mycket på att åka in direkt. Men iallafall åkte in igår och blev direkt skickad till närakuten för barn, där så fick jag bara vätskeersättning och vilket skämt att få ner det i Loke, han spottade bara ut det och så vi blev skickade vidare till riktiga barnakuten, där fick jag leka kiss-jakt som han beskrev det så fint, sen så tog vi blodprov och det visade sig att han har en infektion i kroppen, men eftersom han va pigg och kunde springa runt blev vi trots allt inte inlagd, vilket jag är glad över. Men innan vi gick hem fick vi prov rör så de kan odla hans bajs och se vad det är för infektion han har i kroppen. Vi kom till sjukhuset igår vid tre tiden och sen vi lämnade sjukhuset tjugo över sju på kvällen, så vi va där i en timme och tjugo minuter, skit kul och det mesta va väntetid.. Efter sjukhuset så GICK vi till solnavägen och åt på donken, tur nog fick jag i Loke kyckling och pommes, sen så fortsatte vi gå till solna station, inte så väl behövlig promenad men jag orkade inte vänta på bussen.. Loke va super duktig hela kvällen igår och sköte sig super bra när de undersökte honom :)
 
Men nu ska jag ta min tvättade skor och torka de, ha en bra onsdag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback