15 månader

 
För exakt tre dagar sen blev Loke 15 månader, herregud har det gått så snabbt? Det va ju inte länge sen han fyllde ett år ju, det har gått så fort och han har lärt sig så mycket nytt på sista tiden och jag är så stolt över att vara hans mamma, jag är chockad över allt han lärt sig än så länge :)
 
Sist vi va på BVC vägde han 11,7 kg, men pga "okänd sjukdom" så gick han ner och förra tisdag va vi på BVC och vägde om honom och då stannade vågen på 11,54 kg (alltså viktnergång på 646 gram). Men längde håller i sig och mätte 83 cm, jag hade gissat på längre men det är helt klart bra enligt mig. Han använder storlek 86/92 i kläder nu, men trots allt sitter 86 fortfarande perfekt. I blöjor har han storlek 6 och det är endast up and go som fungerar på honom. Men nakenfis är fortfarande det bästa som finns och det kommer det nog alltid vara enligt Loke. 
När det kommer till tänder *kollar i Lokes mun* så håller jag faktiskt inte räkningen så bra, haha vilken mamma jag är. Men han har 8 tänder än så länge, 4 upp och 4 nere. Men för att göra det hela lite spännande så är det två hörn tänder påväg upp i underkäken och även 2 hörn tänder i överkäken..
 
Nu för tiden går inte Loke bara, utan han springer runt som en galning. Han gillar att gå även när vi är ute och vagnen är inte längre en favorit utan det är går som gäller, men vagnen duger när man är trött enligt Loke :).
Sovtiderna är som vanligt, han sover halva natten i sin sänge och resten av natten i min och Omars säng, sen när det kommer till välling så äter han fortfarande och nu kan det vara allt ifrån 1-3 gånger om natten igen, vilket är fruktansvärt jobbigt.. Men det fungerar, dock önskar jag att han har lärt sig sova hela nätter fram mot jul :)
Loke pratar även hela tiden, han säger mamma,pappa,titta,titta där, hund,häst,där, morrmor (mormor), cindy, hilli (Chilli kusin), ja och mm. Han svara även när man frågar honom något, så frågar man exempelvis "Loke vill du ha vatten?" så svarar han antingen "ja" eller så går han och då vill han inte ha något.. 
 
Annars är han fortfarande en glad pojke och har lätt till skratt, han har blivit riktigt stor på sista tiden. Han har även fått en jäkla humör och har lärt sig hur man slänger/lägger sig ner på golvet och skriker tills man får sin vilja igenom. Han kan även kasta saker i golvet när han inte får sin vilja igenom, men det enda som gäller då är att vara stark och stå på sig. 
Men han kommer fortfarande vara mammas älskling och kommer alltid vara min bebis :) ♥
Jag tror jag har fått med det viktigaste nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback