Stressad...

Jag känner mig fruktansvärt stressad, det brukar vara för att julen snart är här och allt som hör till julen. Men inte i år, det här året är jag stressad för allting som sker efter jul och nyår, redan är jag stressad och det är helt galet!! Jag vet inte hur jag ska hinna med mitt egna liv riktigt, men det ska nog lösa sig. Men jag vet att jag har några datum att hålla ordning på och även hålla tummarna för! :)
 
  • Den 9:e Januari börjar jag skolan (skjuta fram pga dagis), kunskapsprov för körkort samma dag
  • Den10:e har jag uppkörning (MÅSTE klaras)
  • den 14:e börjar Lokes inskolning
Det är väl det viktigaste som jag har i huvudet just precis just nu, så jag har ju fyllt upp att försöka få skolan att gå med på att jag börjar senare, vilket jag inte vet hur det ska gå till. Mina lärare lär ju hata mig, men jag kan inte göra något. Jag har fått bästa dagiset till Loke och jag måste bara ta det. Så nu är det bara att fokusera på körkortet till 210% samt att försöka klämma in lite läxor och sånt i mellanåt.. Ja mitt liv är helt enkelt proppfullt av saker just nu, men sånt är livet ibland. Jag ska iallafall trycka på pappa så mycket som möjligt nu att övningsköra i vinter, eftersom i februari sticker mamma och pappa till Thailand och jag MÅSTE ha körkort innan dess helst innan Loke börjar dagis och då har jag inte lust att åka åt helvete med honom i bilen. 
Men för att lätta lite grann (inte ett dugg) på stressen så ska jag ringa min gamla praktikplats imorgon och kolla efter extra jobb, för jag har inte alls redan mycket att tänka på... 
 
Men annars så rullar livet på som vanligt, idag har det varit en bra dag. Vi åkte till väsby centrum, jag handlade Loke julklapp så nu är jag sjukt fattig fram tills imorgon och sen måste jag betala min telefonräkning så då är jag fattig igen.. Men det är helt okej, vi klarar oss för den här månaden, nästa månad vill jag dock bara gråta för.. Jag står i skuld till mamma för att jag har valt att gå in och dela på alla julklappar med henne, så nästa månad är jag fattig igen.. Jag är glad att jag iallafall har allting till Loke redan i blöjor och mat väg (välling samt gröt) så det går nog att lösa det också... Men det är ett helt annat problem det också, livet är inte lätt alla gånger.. Det är helt klart kämpigt att vara ung utan jobb och försöka försörja sitt barn, men jag klarar det utmärkt om ni frågar mig! :)
 
Men gud nu blev det här inlägget JÄTTE långt, men nu ska jag ta och läsa i min körkortsbok och försöka lära mig något vettigt! 
Ha en bra torsdag kväll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback