Julklappar♥

Idag är det sista november och det innebär att imorgon när vi vaknar är det december, vart har tiden tagen vägen? Men förutom att dagarna har sprunigt iväg så är det också högtid att börja tänka på julklappar till familjen och sånt. I år är ju Loke lite äldre än förra året och julklappar blir lite mer det här året, men på samma gång så är jag helt kluven på hur mycket man ska köpa och vad slutsumman ska hamna på. Igår ställde jag frågan på en mammagrupp och de flesta hade handlat över flera tusen till sina barn, vilket är helt galet om ni frågar mig. Jag har köpt Loke två julklappar av mig och totalt kostade de 500 kr tillsammans. Det är rätt lagom, men ändå känner jag ett behov över att han måste få flera julklappar för att jag måste kompentera för hans usla far... 
 
De här tre leksakerna är något som Loke skulle älska, den pricka hästen är ifrån märket SCHLEICH som man kan hitta lite överallt, jag brukar köpa de på BR-leksaker, där är priset rätt lagom. Loke älskar de djuren och han har 3 hästar och 2 hundar ifrån just det märket. Stallet är från märket BRUDER BWORLD (om jag hängde med) och de kan man hitta på ToyRuS (stavning?), köket är ifrån hemsidan Blå Elefant och jag skulle helt klart vilja ha det till Loke, men prisklassen för just det är lite för dyrt :). 
Lokes julklappar är en bil och ett hästsläp från just SCHLEICH och jag längtar efter att få se Lokes min när han äntligen kan stoppa in sina hästar och köra iväg, kan det bli julafton NU? :) 
 
Vad anser ni är en rimlig prisgräns för julklappar till barn under 2 års ålder? 

Kommentarer
Gabriels mamma säger:

Jag själv tänkte köpa julklappar Max för 1500 för min son då han är så liten och inte fattar alls för mycket vad julklappar är då han fyller bara 1 år den 30 dec. Och utav alla dom saker han kommer få så kommer han bara använda en sak. Men iallafall Max gränsen går på 1500 inte säkert att vi handlar så mycket.
Vi har redan handlat för 608 kr. Kanske räker med det.

2012-11-30 | 09:18:08
Bloggadress: http://ungmammajuksela.blogg.se
G.O.S säger:

Vi köper en klapp var till barnen jag och maken alltså två pkt var våra är mellan 18m och 5år.
Tycker inte du ska känna att behöva kompensera pga hans pappa med extra mycket pkt. Det är ju ändå bara saker, det är ju hutlöst hur föräldrar köper till barnen flera tusen. Det är ju ändå tanken bakom pkt inte hur mycket det kostar. Vissa skryter om att det köpt såå mycket såå dyrt och man bara WHY ?!?!
Är det bättre status om man köpa massa grejer?!?

2012-11-30 | 12:26:37
Bloggadress: http://www.gosxxtre.blogspot.se
M- början på en familj säger:

Man handlar för så mycket man vill tycker jag :)

2012-11-30 | 14:28:44
Bloggadress: http://Dailyview.blogg.se
Sara - 18årig mamma säger:

Jag anser att man köper julklappar efter sin ekonomi. :)
Inte att man måste köpa för en speciell summa, utan de man själv har råd till och känner för. :)

2012-12-01 | 01:20:20
Bloggadress: http://mammabjerstedt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback