Övningskört

För andra gången i hela mitt liv så övningskörde jag idag, det är verkligen mäktigt hur en bil verkligen fungerar och hur mycket krafter den besitter! :)
Men iallafall jag övningskör ju med min pappa som är världens bästa lärare, han är helt perfekt! Alla mina syskon har ju kört med honom och alla har ju körkort, så lyckas gör han iallafall! :)

Men som sagt eftersom det bara va andra gången jag körde är jag rätt osäker och innan pappa släpper ut oss på vägarna så får vi köra runt, runt och runt på en tomt parkering. Där han låter oss lära känna bilen, vilket är super bra. Idag så fick jag testa på att panik bromsa, gasa på och köra lite slalom mellan lyktstolparna, "parkera" i parkerings rutorna och lite allmän körning Det fick super bra om ni frågar mig, dock så måste jag ju självklart slipa på allting så det sitter perfekt! :)
Jag glömmer dock bort att släppa gasen när jag ska växla upp och såna saker, så ett tag till på parkering så kommer allting snart sitta som ett smäck. Nästan gång så ska vi ta med oss lite koner och sånt, så jag får öva lite mer på att backa och sånt! :). Men jag känner mig säker med bilen iallafall och jag känner mig trygg med pappa som handledare, så den biten är avklarad. Detta kommer gå galant, men måste bara möta upp kusin på onsdag så jag kan låna hennes körkorts bok :)
Men iallafall nästa körning blir nog i veckan, vi får se när vi hinner liksom :)

Nu ska jag sova, Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback