Barnvagnar

Som ni säkert vet, så har jag problem när det gäller vagnar! Denna blev min första skönhet när jag va gravid i bara vecka 12, hittade den på blocket och slog till på engång. Men efter en månad insåg vi snabbt att den passade inte på landet och istället packades den ner och blev till försäljning. Jag och pappa åkte och skaffade en ny vagn också från blocket, det blev denna;

Jag gillade den första tiden, men efter några veckor blev den tung och otymplig för min del.. Annars va den super bra, men den va även trasig då tjejen jag köpte den av lurade mig. Lite illa, men efter ett tag så bestämde vi oss för att sälja denna, då den inget fungerade för oss. La ut en annons på blocket och fick den såld snabbt, så länge använde jag återigen britaxen, men den fungerade ju inte heller så vi började om med vårt letande av vagnar. Mamma och jag kollade mängder på blocket och tillslut stod vi där redo att åka och kolla på denna;

När vi skulle kolla på denna va Joakim hemma hos oss, så han va super gullig och skjutsade oss enda till Länna för att kolla på den då det va kampanj pris på den. Sagt och gjort fick den följa med oss hem, denna vagn har varit en ängel från första stund. Liggdelen är guld värd, men det va när det kom till sittdelen som Loke inte ville vara med längre. Han godkände inte att sitta framåt vänd, så det va bara att plocka fram britax vagn som jag inte fått sålt. Men nu för några veckor sen gav den upp och handtaget gick av, så då fick jag i panik införskaffa en ny vagn, som blev denna;

Men efter 5 dagar med teutonia så gav jag upp den, den va ranklig och Loke satt inge bra i den. Så efter jag haft den en vecka så la jag ut annons på blocket och fick den såld dagen efter :).

Så om ni nu går tillbaka till bilden på babytravel vagnen, så ser ni i bakgrunden efter en sulky under dagarna har Loke fått åka i den eftersom det är den enda han har godkänt :). Men igår då, ja ni förstår säkert!

Vi va iväg till syster och påvägen hem åkte vi och kolla på en ny bilbarnstol till Loke och då gjorde jag ett kap på att införskaffa denna;

En helt underbar sulky som kommer ge många gläjde turer för mig och Loke, lätt att köra, smidig och dessutom har den fullt liggläge! :). Helt klart värd pengarna, men ska vi dra en slutsats nu?

Jag kommer ALDRIG någonsin bli nöjd över vilken vagn jag än äger, min dröm vagn är nu denna;

Denna vagn är av märket Joozl är bedårande fin, den är väldigt lik bugaboo men snäppet finare! :) Men innan jag får mitt nästa barn kommer jag har hittat en ny dröm vagn och förhoppningvis en partner som känner som mig "flera vagnar är ett måste". Åh så många fina det finns, dock är jag inte så intresserad av emmaljunga, så stora och klumpiga! "/


Kommentarer
Anonym säger:

Hej!

Har du kvar alla vagna ?

I sånt fall om du har det kommer du sälja dom ?

2012-03-24 | 17:13:09
Mathilda säger:

Haha, känner sååå igen mig! ;)

Vi köpte först en Bugaboo Cameleon till Elvira, i typ vecka 16. Den var SUPERBRA under sommaren och så länge hon använde liggdelen. Sen kom vintern och snö och då köpte vi en Emmaljunga City Cross som komplement till väldigt snöiga dagar. Älskar den, även om den är tyngre och inte lika smidig. Men suffletten är jättestor och går att "dra över" nästan hela vagnen så barnet ligger väldigt skyddat där i mot blåst, regn, sol osv. Men den vill jag inte köra på sommaren just för att den är så tung, så nu har vi köpt en Brio Go och det är helt klart bästa vagnen så här långt. Elvira har gott om plats i sittdelen, sufletten är relativt stor, fjädringen är härlig och handtaget är ergonomiskt utformat och sååå skönt att hålla i.



Vi har också en paraplysulky/resevagn, Maxi Cosi Mila som vi ska ha med oss nu i maj då vi åker utomlands en vecka. Drömmen är sedan en Emmaljunga Scooter S i färgen PP Black/pink att ha som extravagn, typ under sommaren när man ska resa men inte vill ha med sin vanliga, lite större vagn. Men vi får se hur det blir ;) haha!

2012-03-27 | 09:07:50
Bloggadress: http://hemmahosmathilda.se
Jennica - mamma till Melwin säger:

vår emmaljunga är inte så klumpig :)

2012-03-27 | 23:29:05
Bloggadress: http://mammajennica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback