Städmani

Idag har vi kört städmani eller iallafall för min del, började redan klockan 9 imorse med att plocka i ordning disken och sätta igång några tvättmaskiner. När Loke hade powernapat klart tog vi oss till stallet med syster, där vi släppte Tessie i ridhuset så hon fick springa några varv :). Efter det tog vi oss upp till Maxi och stor handlade inför att mamma och pappa ska komma hem, när vi kom hem började jag återigen med mitt städande, började med att hänga upp tvätten. Sen tog jag mig an kylskåpet , kastade gammal mat och fixade. Sen så stoppade jag in all mat i kylskåpet och sen så  tog jag Loke och försökte få honom att sova. Så jag kunde plocka lite grann hemma, dock sov han inte så länge. Men det blev bra ändå, plockade ordning och fortsatte med att hänga tvätt :).
Syster gjorde sig i ordning för att åka iväg till jobbet på någon bjudning, tror chefen fyllde år. Så jag passade på att damsuga och så, sen så gav Loke upp och somnade om och då började skura golvet. Hängde ännu mera tvätt, sen vaknade Loke igen och då lekte vi lite grann eftersom han är rätt mammig när han vaknar. Så vi busade runt, gick ut med sopor, rastade Cindy och åt mat. Sen började vi skura toaletten och hela badrummet, som nu är i tipp topp. Men vid 19 tiden va Loke en slagen hjälte och ville sova för natten, så nu ligger han brevid mig och sover. Brorsan har gått ut på krogen med vännerna, så vi är helt ensamma. Så jag och Cindy myste tillsammans och nu ska vi strax leta reda på en bra film för kvällen, dock borde väl syster komma hem snart :). Men vi får hoppas att både syster och brorsan har det kul :). Jag ska strax ta hand om sista tvätten och vika in den i alla lådor, samt kasta in en till tvätt innan kvällen för lida mot sitt slut! :)
Det har varit en toppen dag idag, trots att Loke inte va den lyckligaste på eftermiddagen. Dock va han riktigt lycklig efter att ha ätit isolering, attans unge!! Vände om typ 2 sekunder, men fan va snabb han har blivit sen han lärde sig att krypa! :)

Men nu måste jag ta hand om sista tvätten och sen ska jag krypa ner i sängen :)




Kommentarer
Amanda ♥ mamma till Viggo säger:

Kan du komma hit o städa, skura, tvätta och skrubba toaletten också?! :D

2012-03-16 | 21:28:00
Bloggadress: http://httpp://amzie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback