Nyheterna!

Nu ska jag skriva ett helt random inlägg, men alla kollar väl på nyheter? Ja eller jag gör iallafall det, inte allt för ofta. Men ibland iallafall, för enligt mig är nyheterna inte intressant längre. Det handlar för det mesta bara om iran/irak eller den förbaskade skidåkningen!
Men av ren slump så kollade jag på nyheterna precis och jag blir så trött! Som alla vet så är ju USA's soldater inne i irak eller om det är iran, har inte så jätte stor koll på det där. Men iallafall för snart 5 år sen kommer jag ihåg hur jag och min fd tjejkompis stod inne på plattan och lyssnade på hur alla utländska i sverige demostrerade om att USA skulle dra sig ur deras land!

Jag är varken rasist eller ett stort fan av alla utländska, men jag insåg nu att det är nästan synd om de! I snart 10 år om inte mera så har de krigat mot USA, när ska det ge sig liksom? Och om nu iran och irak vill kriga mot varandra eller hur fan det nu började, men varför måste USA lägga sig i egentligen? Det va ju George w bush som började det hela och jag minns hur när glada alla blev för Barack Obama klev in och tog blev president, alla trodde att allt krigande skulle sluta!
Jag är ledsen att säga det, han har inte lyckas! Såg ni nu på nyheterna? En soldat hade tagit sig in i ett hem och skjutit hej vilt, utan anledning.. Han hade haft ihjäl 16 person varav 9 st va barn!! Hur tänker man då? Det va helt oproviserat, samt att amerikanska soldater hade kissat på döda offer :S....
Ja nej jag är inte förvånad att Irak/Iran svarar tillbaka med krig, herregud de är väl också människor med känslor!?
Vet egentligen inte varför jag skrev det här, men jag blev irriterade när jag såg på nyheterna!
USA ger er nu och dra hem era soldater istället!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback