När fasaden faller

Lätt på hjärtat och släppa sten som tynger ner mina axlar, när ska jag våga?

Min perfekta fasade där allt är rosa och fluff fluff har fallit och jag har tappat bort orken och glöden igen. Det är inte alltid lätt att hålla humöret uppe att alltid verkar va den där glada mamman med ett perfekt förflutet och en underbar son som inte gör något annat än skrattar. Nä jag är ledsen, allting är bara en fasad för att slippa öppna upp mig. Vem står där och lyssnar tröstar mig? Vem låter mig gråta mot den axel, jag vet faktiskt inte det själv längre. Jag har drivit in mina egna sorger så långt att jag har tappat kontrollen, jag har inget humör kvar. Jag mår dåligt och jag har insett det. Jag vet inte vem jag ska prata med vem jag ska berätta allt för. Men jag måste, nångång ska jag våga öppna mig, men när ska det ske?

Allting som tynger ner mig gör alla måsten till en jobbig process och jag vet inte när jag ska orka ta mig upp från allt skit.. Åh vad jag hatar det här, när ska jag våga öppna mitt hjärta. Låta mina känslor sjunga ut, jag måste nångång söka hjälp. Men rädslan att folk ska göra en för stor sak av det hela får mig att rygga tillbaka och gömma allting i mig själv igen! Jag grips av panik snart, jag vill må bra, jag vill känna lycka varje gång Loke skriker nattetid, jag vill ha orken varje morgon jag vaknar.

Jag orkar inte längre, jag behöver hjälp. Inte så att jag behöver att någon tar Loke, för han är enda anledningen till att jag fortfarande kämpar. Han är min enda glöd här i livet och utan honom att jag förmodligen lagt mig ner och aldrig tagit mig upp igen.. Jag behöver prata eller låta någon läsa, låta någon vet hur jag mår innerst inne.
Alla måsten känns mil långa, ingenting blir roligt längre.
Även fast jag ibland drar på fram ett leende är också rätt falskt..
Kort sagt - min fasad har fallit och jag vet inte om jag orkar ta mig upp igen.

Kommentarer
Mari o Wiggo säger:

Jag vet hur de är att må psykiskt dåligt, har själv varit med om en del grejer och de är inte lätt att öppna sig för någon.

Alla förväntar sig att man alltid ska vara glad o då blire som en fasad.

Om du vill skriva av dig så kan du skriva till mig, ja känner inte dig, vet ingenting om dig. Så jag finns här om du vill att en utomstående ska lyssna/läsa.

Många styrke kramar till dig!

2012-03-09 | 16:04:03
Bloggadress: http://mammatillwiggo.bloggagratis.se
Emilia - 16 år och mamma i april. säger:

Du får gärna prata med mig om du vill, även om vi inte känner varandra så förstår jag känslan.. dessutom när man inte vet vem man kan/vill prata med också.

bara höra av dig om du vill prata!

2012-03-09 | 16:34:46
Bloggadress: http://eemijji.blogg.se/
Mia säger:

Tror det är jättebra att du pratar eller skriver med någon! Det är en fantastisk självhjälp att få berätta och se/höra sina egna ord och tankar.



Det kommer gå skitbra! :) Kram!

2012-03-09 | 18:07:18
Amanda -- mamma till Viggo säger:

sv: haha ja man ska ju inte klaga högt om hur dååååligt man har det eftersom att set alltid finns dem som har det värre! men menar du att Loke äter 3 gånger per natt? Han är ju för tusan 8 månader nu ju.



Du klarar dig upp, det är jag säker på.

2012-03-09 | 22:20:36
Bloggadress: http://amzie.blogg.se/
Amanda ♥ mamma till Viggo säger:

hmm.. jobbig! en gång känns kanske mer okej än TRE GÅNGER?! :| äter han välling eller ersättning?

viggo åt ersättning på nätterna en period och tillslut tröttnade jag på den enda gången och började gör den "svagare" och sedan en natt så bara slutade han att äta.

2012-03-10 | 07:47:08
Bloggadress: http://amzie.blogg.se/
Amanda ♥ mamma till Viggo säger:

ja det kan verkligen förstå! fick tips av en kompis förut att ibland kan det hjälpa med lite vatten också ifall det är så att dem bara är törstiga.



men prova göra ersättningen svagare och sedan minska mängden också. i med nappen eftråt (för han använder napp va?) och det blir kanske lite jobbig ett tag men det är ju helt klart värt det i längden. någon napp i stoppningen eller två får man nog leva med tyvärr :P haha,

men jag försöker tänka så med Viggo också nu när han inte vill sova i egen säng att det är värt det i längden när han lär sig att somna om själv även om det är tufft som satan just nu att kliva upp 10-15 gånger om nätterna.



KRAM

2012-03-10 | 08:28:28
Bloggadress: http://amzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback