Saker jag stör mig på!

Det finns vissa mammor ska driver mig till vansinne, som verkligen gör mig irriterand på riktigt!
En sak är när mammor kommer och säger "åh, min son kan stå/ställa sig upp" och man frågar hur gammal hon/han är och får svaret 4½ månad, då bara okej nä din son står inte upp då!! Du tvingar honom igenom att ställa upp honom mot saker, det finns ingen under som kan stå vid 4½ månad. Samma sak när de säger att en 4½ månads bebis kan sitta upp, nä tyvärr det kan de inte heller göra!! Då de lär det runt 6-9 månader! Om det finns barn som inte ens kryper vid 8 månader, hur skulle då vissa barn kunna stå vid 4 månader?! Det är inte ens logiskt, sen absolut alla barn är olika, men ledsen inte vid det stadiet!! 4 månaders bebisar har typ precis hittat sina händer och börjat utforska att vilja sitta upp!!

Men eftersom det finns vissa mammor som ställer sina barn upp för att ta kort på de, så hoppas jag innerligt att dessa ungar blir hjulbenta/kobenta!! Det är fan inte snällt att ställa upp en 4 månaders bebis, det är inte okej! Absolut ställa de lite lätt i famnen för att busa. Men fan inte på golvet mot en pall så att man kan ta kort på bebisen, ååh då är man ju för fan sjuk i huvudet och kanske inte borde ha barn!
Finns en viss person och jag anser att hon ska inte ha barn! Speciellt inte om man gör som hon gjorde när jag träffa henne och hennes son bara va 2 månader, det är inte okej att "sätta" ungen upp på en soffa på ikea och sen gå där ifrån för att hämta något, man gör inte sånt!!
Nej, men nu vet ni min åsikt och vet vad jag tänker på när jag inte kan sova! ;)

Kommentarer
Mari o Wiggo säger:

så du menar att inte en 4,5 månads bebis inte kan sitta? alla barn utvecklas olika vissa är tidiga o vissa är sena! min pojke satt själv när han va 5 månader o ja tvingade inte honom till de!

2012-01-07 | 10:34:41
Bloggadress: http://mammatillwiggo.bloggagratis.se
Amanda -- mamma till Viggo säger:

4,5 månaders bebisar kan visst sitta. Alla utvecklas olika men stå helt själva kan dem inte.

2012-01-07 | 11:39:50
Bloggadress: http://amzie.blogg.se/
Mari o Wiggo säger:

Du ha skrivit 4,5 månader o inte 4 månader! han började sitta med stöd när han va omkring 4 månader o sen satt han utanstöd vid 5 månader! så barn är olika, dom utvecklas olika. precis som vissa går när dom är 7 månader o vissa går när dom är över 1 år.. allt är så olika!

2012-01-07 | 12:30:18
Bloggadress: http://mammatillwiggo.bloggagratis.se
Patience säger:

herregud, var snäll och håll truten innan detta går för långt för snart får jag fri spel på dig vilket inte slutar lyckligt.



2012-01-07 | 14:22:53
Bloggadress: http://mylovingbaby.blogg.se/
Amanda säger:

Att hålla truten behöver hon väl ändå inte?! Hon skriver angående sin syn på hur olika föräldrar uppfostrar och häller barnen i utvecklingen och så vitt jag vet så får man skriva vad som om man inte lägger ut något namn osv så det blir ett personangrepp. Nu tror jag starkt att någon här tog åt sig utav inlägget och om dy ny anser att det är lögn och fel helt enkelt så visa då att du är den som bara skrattar åt de ustället för att ens yttra di vilket ändå inte ger Elli ek ändrad uppfattning! Min dotter är 9 mån lärde sig krypa vid 8,5 och står upp om du håller i henne men inte själv så nja troligt nig står inte en 4 månaders bebis heller.. Och att barn utvecklad olika stämmer bra och om nu barnet i fråga kunde sitta vid 4,5 mån så fine men ärligt, hur bra är det mot den lille ryggen?! Som sagt utan namn då skriver man vad man vill och mja även om sådant som upprör andra..

2012-01-07 | 23:07:46
Isabelle säger:

Tja, hon har ju rätt till att tycka vad hon vill. Och jag håller på, man lämnar inte en 2 månaders bebis ensam i en soffa på Ikea

2012-01-07 | 23:13:25
Bloggadress: http://bellliungmamma.blogg.se/
Foto, design, vardag - 16 år och mamma säger:

Du borde verkligen sluta skriva ut såhär om andra personer, det är elakt. Visst tycker man inte om visa människor men det kan man hålla för sig själv. Folk gör som dom vill med sina barn det är inget man kan påverka. Du som mamma borde sluta hoppa på folk såhär eller är det sådant du vill lära ditt barn?



Sen kan barn sitta vid 4 månader, utan stöd. Det är så olika. Jag vet flera stycken som lärt sig sitta vid 4 månader. Det är så olika, det handlar om gener och sen sa någon att det var synd om deras ryggar, det är det inte heller. Kan dom sitta då så är deras rygga klara för det. Sen när dom är trötta i ryggen så kommer dom inte sitta längre utan blir antingen sura eller bara lägger sig ner.



Man ska aldrig säga att inget barn KAN göra si och så. För det kan man aldrig veta. Min brorson kröp vid 18 veckor (4 månader och 1 vecka) då kröp han för första gången. (Han var stark och även stor när han föddes.) sen gick han även vid 7 månader. Det är så olika.



Så sluta bry dig om andra.

2012-01-08 | 10:33:37
Bloggadress: http://justababy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback