Sveriges mest irriterade flicka.se

Jag blir så arg så arg så arg på folk och kärringar om jag ska vara ärligt!!

Jag är medlem på familjeliv.se som jag nog har berättat tidigare, det va nog igår som jag hittade en tråd som heter "16år, gravid". Eftersom jag själv är 16 år och väntar min son, så kände jag att jag kunde kanske ge henne lite stöd och så, jag kommenterade med ett inlägg och sedan så är det en till tjej som skriver i tråden. Hon skriver aldrig att hon är dum i huvudet, men hennes sätt att uttrycka sig är ungefär samma sak! Det mest irriterande är att denna tjej som skrev efter mig, själv väntar barn och borde veta hur jobbigt det är att vara ung och blivande mamma (hon är 18). Man tycker ändå att hon ska förstå och kanske ge lite råd, men istället väljer hon att trycka ner denna tjej som är 16år. Vilket gör mig väldigt irriterande, eftersom jag vet hur jobbigt det är när de flesta i ens omgivning är emot ens beslut! Så skriver även denna 18åriga tjej att hon tycker att man ska vara två om man ska behålla ett barn, alltså att mamman och pappan ska vara tillsammans om man ska behålla barnet. Det va där det sprack för mig och det var där jag blev riktigt arg på denna tjej. Hon menar alltså på att man klarar sig sååååå mycket bättre om man har pappan till barnet i bilden. Vilket inte alls stämmer, jag kommer bli ensamstående mamma till min son, då pappan till min son har valt att han inte vill ha barnet ifrån början. Och jag accepterade det också, vi håller självklart kontakten eftersom min son har all rättighet att vet vem hans pappa är och har all rättighet att få träffa sin pappa. Men jag vet med mig själv att jag kommer klara mig utmärkt utan pappan till min son.

Hon på pekar att man klara sig mycket bättre om man har en pappa till barnet, men det finns idagens läge väldigt många tjejer/kvinnor som fixar barn på eget sätt utan någon kille, utan väljer att inseminera sig! Hon menare hon alltså på att de är dumma och bögar/lebsiska är nog också dumma då. Eftersom barnet inte direkt går någon mamma eller pappa, utan två mammor eller två pappor! Sedan säger hon att bebisen mår bäst av att ha en egen bostad, att man alltså ska flytta hemifrån! Vilket man inte alls behöver första året, det gör inget om man bor kvar hemma!
Denna tjej har nog inte en aning om vad hon snackar om riktigt!

Nej nu måste jag sluta vara så arg, ska äta och sen ringa Mattias så jag kan lugna ner mig!
Jag orkar inte skriva mer ikväll, så jag hoppas ni får en bra kväll och sover så gott =)

Godnatt och Kram

Kommentarer
Jennie säger:

Det är kanske enklare om man är två, men man klarar att vara ensamstående om man ger sig fan på det. Men klart, när man är 16 har man ingen fast inkomst, så det kan ju bli tufft, men med stöd och förstående människor klarar man sig bra.

2011-03-30 | 23:17:28
Sara säger:

Jag personligen kan nog tycka att det är enklare att vara ensamstående, man har ingen annan att förlita sig på och då ingen att bli irriterad på.. Jag var ensam med min dotter och det gick fin fint.. Däremot tycker jag att ett barn ska ha kontakt med sin pappa då jag sett folk som växt upp utan en pappa eller faderdgestalt och de mår oftast inte så bra innerst inne..



Men det är skillnad på att vara ensamstående och inte ha någon pappa till barnet..



Och jag tycker också man ska bo själv helst, men ibland funkar inte det då det kan vara bostadsbrist och annat som spelar roll och då har man inget val än att bo hemma..



Ensam är stark brukar man ju säga :)



Och angående familjeliv så är det mycket folk där som kommer med pekpinnar och ibland inte läser ordentligt och ser till det personliga råd man kanske vill ge den som har skrivit.. Och många som är gravida med alla gravidhormoner kan nog överreagera lite :P



Men förstår din frustration, men som sagt ensam är stark och alla har olika åsikter så det är bara att bita ihop och se mellan fingrarna att alla tänker olika..



Lycka till med bebisen, du har nåt underbart som kommer att förändra ditt liv med stor glädje :)

2011-03-31 | 12:20:32
Amanda säger:

asså, en 18åring?

herre gud :o

Håller med ditt inlägg :)

2011-04-01 | 17:46:28
Bloggadress: http://rosaaelefant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback