Trött mamma...

Det va ett tag sen jag skrev sist, förutom inlägget ni fick igår kväll. Jag hade nämligen tankar på att blogga igår kväll, när lilla killen sov. Men han kom på att han skulle allt inte sova i sin vagn utan i sin mammas famn va bättre. Så där stupade min idé, så jag försöker nu igen!

Jag har insett att det är med att vara mamma är fan inte lätt, Loke är 6 dagar idag och ögonen går i kors på mig! Han är en jätte go pojke och hur gosig som helst, men jag vet klart vem han har fått sitt humör ifrån... Jag antar att jag får skämmas, då pojken är mer bestämd än någon annan här hemma! Men allting rullar på fint här hemma, han sover för det mesta, det vill säga efter han hat fått ny blöja, mat och gosat med mamma tillräckligt :). Han är helt underbar och jag är så stolt, sen är han så otroligt söt och vacker!
Men för en dag skulle jag vilja kunna sova en natt utan att behöva kliva upp för att ge han mat var tredje timme, men det är såhär det är att vara mamma nu. Inte en lugn stund nån gång, dock passar jag på att sova varje gång han gör det, även om det är så att han sover på min mage! :). Då är det bara stänga ögonen och sova sten hårt, vilket oftast funkar rätt så bra :)..

Loke är 6 dagar gammal (idag!) och han är redan bortskämd utav mig. Jag har svårt att låta honom vara när han är missnöjd eller ska sova, det erkänner jag! Så fort han gråter lite av att ligga i vagnen är jag där och tar upp honom och lägger han på mitt bröst istället.. Ja det kommer inte bli lätt sen när han blir äldre, men det är så svårt att höra honom gråta eller vara missnöjd. Jag försöker lyssna på mamma, som säger åt mig att låta honom vara en stund och att han kommer lugna ner sig. Men icke sa nicke, inte kan jag göra det! :). Han är ju ändå min lilla prins och jag vill att han ska vara glad jämt :)

Annars är det väl inte mycket som händer just denna vecka, har varit på återbesök och sånt man gör efter några dygn :). Sen har vi även varit i stan och hälsat på min mammas jobb, då verkligen alla har följt Loke inne i magen :).
Men idag blir det nog en lugn dag hemma, med massa myspys och slappande framför tvn. Syster är hemma och är moster ledig med oss, så vi har lite sällskap här hemma. Nästa vecka har även min mamma semester så då blir det väl att hitta på lite mer saker att göra :).

Nu ska jag strax sätta mig och pumpa ur möjlk till plutten, som strax ska äta igen :). Ja nu kanske ni undrar varför jag inte ammar! Ja ni det är en rätt personlig sak och så, vissa kanske dömmer mig för att jag inte gör det. Men jag kan med huvudet högt säga att jag vill verkligen amma Loke, men jag kan inte helt enkelt. Det beror inte på att det gör ont eller att bröstvårtorna blir såriga!
Utan det är så att jag är bara 16 år och min kropp har inte hunnit utvecklat helt ännu och därav är inte mina bröst riktigt gjorda för att amma honom.. Jag har försökt sen han kom ut, jag försökte stenhårt på BB och testade alla möjliga metoder, samt olika "hjälpmedel".. Men det funkade helt enkelt inte, jag testade när jag kom hem. Men allting slutade i att jag stor böla och han bara gallskrek! Så jag gav helt enkelt upp med ammningen och började pumpa ut! Vilket funkar utmärkt för både honom och mig, vi båda mår bra och han är nöjd ändå :). Han äter endast än så länge bröstmjölk, då jag inte är så sugen på att ge honom ersättning ännu. Men det funkar super bra för oss, och det är nog inte bara jag som har dessa "problem" om jag säger så..
Men jag har bölat och hatat mig själv för att jag inte kunde amma honom, jag tyckte att jag va världens sämsta mamma och jag stor grät i timmar och på kvällarna.. Men det går inte att göra något åt det, jag kan inte trolla och jag skulle gjort det om jag kunde :).

Men till er andra tjejer därute som inte kan amma, det är inget fel på att ge ersättning eller pumpa ur mjölk! Jag trodde det var fel och hemskt. Men det är inte det, funkar det för dig och ditt barn så kör på det! Det är ingen tvång att amma och barnen kommer absolut inte hata dig för det :). Du måste tänka på din egna hälsa och ditt barns välmånde innan du tänker på alla moralkärringar som dömmer! Jag gjorde fel, genom att tänka på va alla andra sak säga om det... Det finns inge rätt och fel när det gäller sånt, du måste välja själv :)

Ja nu vet ni det iaf, så då slipper jag "försvara" mig och förklara för er 17 gånger om varför jag pumpar ut :). Men nu måste jag sätta fart, för plutten börjar vakna till :). Kanske blir mer inlägg när han sover igen, Puss & Kram



Min ängel :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback