Svar x2

Hej! :)

Jag kan börja med att säga att jag inte alls tar illa upp över från, det är rätt självklart att man blir nyfiken :).

Vad som har hänt med Lokes pappa, ja faktiskt ingenting. Han sitter hemma hos sig och lever sitt liv, jag valde att lämna honom när jag va gravid i vecka 12 och sen så har allting för det mesta bara dragit åt skogen! Han ville inte ha Loke och orkade inte anstränga sig i början, så nu har jag satt ner foten och sagt "tänker du inte komma fortare, behöver du inte komma alls". Nu menar jag inte att han kommer en gång varje vecka, utan han kommer en gång på 3 månader!!! Först tog det honom 4 dagar att träffa Loke när han va nyfödd trots att jag erbjöd honom att vänta utanför förlossningsrummet och sen så kom han två gånger efter de, sen tog det tills Loke va 3 månader vid Lokes dop, sen tog det till Januari för honom att komma hit. Och nu har inte han varit här sen Januari, alltså 4 månader snart, vilket är sjukt!

Men nu är han minnsan intresserad av att komma hit, vilket bara förvirrar Loke, eftersom Loke inte vet att det är sin "pappa" utan ser honom som en total främlig tråkigt nog! Det är hela sanningen i stora hela ;)

 

 

Oj knepig fråga ;), Jag valde Loke nog för att jag ville ha ett lite "udda" namn. Jag kom på namnet Loke när jag va gravid i sjätte månaden och magen fick heta det. När han väl tittade ut så testa jag de namnen jag hade på listan, men han va en liten Loke :). Jag tyckte namnet Loke va lite udda, men när man söker på det så va det visst många som hete så :)

Efternamn

  • Det finns 5 personer som har efternamnet Loke.

Förnamn

  • Det finns 3 kvinnor som har förnamnet Loke. Av dessa har 0 namnet Loke som tilltalsnamn.
  • Det finns 2087 män som har förnamnet Loke. Av dessa har 1507 namnet Loke som tilltalsnamn.
Men det gör inte mig något, jag älskar namnet ändå! :) Loke har två namn till och de är Sebastian och Kurt.
Sebastian - Fick Loke för att jag har bara en bror och alltså har Loke bara en morbror och det va på det här sättet jag hedrar min storebror som har varit en ängel för mig hela livet! Min bror är inte bara en bror, han är min bästa vän också, han va den enda jag hade när vi flyttade hit, det va han jag gjorde alla hyss med, det va han som jag spenderade timmar med och spelade tv spel med, det va han som fixade så att jag fick komma in till hans klass på fredagarna i skolan och äta fika med de. Det va min bror som jag lekte med lego med, han har alltid stöttat mig och stått upp för mig! Han är en ängel helt enkelt och jag är så himla tacksam att just han är min bror och just därför fick Loke, Sebastian som ett andra namn :)

Kurt - Det va enkelt, Loke farfar heter kurt i andranamn och sen va det nog en hel del från den sidan av släkten. Sen heter min pappa och min farfar hette det :). Så det var ett rätt enkelt val faktiskt, skönt också! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback