Jag vill dunka in mitt huvud i väggen...

Inte för att Loke är jobbig eller för att han är gnällig. Utan för att jag är dum nog att sitta uppe tills klockan blir alltför sent, för att sedan kliva upp minst 3 gånger per natt för att ge välling och trösta pga att den där jäkla tanden ska kika upp i Lokes mun. Att kliva upp på natten är inte längre jobbigt, utan det är nånstans i mammarollen som man stänger av känslan att det är jobbigt att kliva upp på natten. För jag anser inte det är jobbigt längre efter att gjort det varje dag i 6 månader, jag är liksom van nu!
Men något som är jobbigt är att Loke alltid får för sig att klockan 7 är det dags att kliva upp på morgonen, och NEJ det är inte kul att kliva upp 3 gånger per natt och sen började dagen kl 7 på morgonen.. Det är bara sjukt irriterande, man är ju super trött! Men jag kan ju inte bara strunta i honom, så det är då man får ta sig i kragen och bara kliva upp även om man vill dunka i huvudet i väggen.

Men jag erkänner jag brukar hälla ut hans leksaker i sängen så jag kan slumra till i 20 minuter, men sen fungerar det inte när Loke kommer och rycker en i håret, sparkar en i ryggen eller drar i bh banden. Loke är nämligen riktig dåre och helt galen när han vill något.
Han är bara 6 månader, men han beter sig som om han vore 10 månader. Flyger fram och tillbaka, kastar sin handlöst i min famn, skriker som en dåre, försöker ställa sig upp och lyckades faktiskt idag och sen så kryper han smått i sängen..
Så ibland vill jag bara att krympa ner honom till 1 månad, inte för att jag fick mer lugn och ro då. Istället för att vara fara runt då, så hade han kolik!
Jag Ä L S K A R Loke något enorm, men det är nog inte först nu jag verkligen verkligen trivs med allting som har med mammarollen!

Jag får många frågor om hur det är att ta hand om Loke eftersom jag är ensamstående. Många påstår även att det måste vara jobbigt eller att jag måste vara helt slut.. Absolut det är tuffare att vara ensamstående och ta hand om allting själv. Men som jag alltid har sagt, jag är hellre ensam än att ha något kille som ändå inte hjälper till. Men självklart hade det varit skönt ibland att kunna lämna över Loke eller kunna gå och duscha utan att behöva ha med Loke, slippa ta med Loke på toaletten när jag behöver gå (detta gör jag endast när jag är ensam hemma) eller slippa natta nån kväll! Ja det vore nog super skönt, men jag är van. Jag har varit ensam sen jag gick in i vecka 13 i gravditeten, man vänjer sig..
Sen är det många som säger " jag skulle nog inte klara av att bli ensamstående" JO alla klarar det, man lär sig och man lär sig att få dagen att fungera som vanligt igen!
Jag är 17 år och jag klarar det galant, även fast jag inte är någon super mamma, men  jag har min mamma som hjälper mig ibland. Men annars är jag 100% ensam med Loke, jag kräver inte att någon ska ta honom eller natta honom.. Jag har nån gång frågat mamma om hon kan ta Loke för att jag ska ut och träffa kompis.. Men då har jag oftast mata och nattat honom, så endast behöver ta upp honom om han vaknar..
Men återigen ibland har jag bara lust att dunka in mitt huvudet så hårt att jag ser stjärnor, för ibland tappar jag tålamodet och då vill jag bara avskriva mig från mammarollen. Men sen så får man det där leendet som lyser upp hela världen och då inser man att det går inte att vara sur längre..

Men som svar på om det är jobbigt att vara ensamstående, Nej det är inet jobbigare. Men lär sig med tiden och man får alltid allting att fungerade! Det gör man, klarar jag det så klarar vem som helst det.
Nu ska jag ta mig pojke som är helt tokig bredvid mig för att jag inte lägger all uppmärksamhet på honom ;)

Tillsammans är vi starka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback