Nystart

Idag är det julafton, efter det blir det nyår och därefter har vi landat i 2013 och det är dags för nytt år, nya möjligheter, nya motgångar,nya framgångar och allt annat. Med det så vill jag ha en nystart med blogg också, att blogg om Lokes liv har gett mig såååå mycket glädje i livet, jag har fått dela så mycket med er om Loke. Ni har fått följa med oss från början av min graviditet till idag. Idag har Loke hunnit blivit 17 månader och 16 dagar, han vuxit och lärt sig massor! Han har blivit en stor pojke och är idag inte längre någon bebis. '
 
Men förutom en graviditet,förlossning,Loke, mig, så har ni också fått följa med mig i andra bekymmer, där kärleken har tagit fart, där jag har blivit sårad, gjort slut med killar, hittat Omar, därefter har det varit socmöten, polisförhör, häkte, samtal och massa annat som har varit det sista året. Men nu är det dags för mig att lägga det bakom mig och låta mitt egna liv kliva fram och ta fart, i Januari händer det stora saker i mitt liv, jag börjar gymnasiet igen och Loke börjar dagis, jag ska ta körkort, börja jobb och praktisera, sen i sommar tar jag studenten. Även om jag ALDRIG kommer kunna släppa Omar eller Felicia helt, så vill jag ge de en egen möjlighet att ta världen med stormsteg och jag vill kunna luta mig tillbaka och känna "fan jag fixade det här, jag har hjälp de nu är det deras tur att stå mot världen" och det är vad jag ska göra nu. Jag ska låta mitt och Lokes liv få ta egna vägar och låta oss hitta vår väg i världen. Jag har MASSOR med planer för 2013, året som kommer ska bli mitt och Lokes och vi ska njuta till 1000! Jag ska jobba arslet av mig fram till sommaren så jag och Loke kan dra iväg utomlands, så vi kan hitta på saker, jag ska göra allt i min makt för att fixa en lägenhet till sommaren och det spelar ingen roll ifall jag kommer behöva byta dagis och flytta till andra sidan stan, jag ska bara komma hemifrån! 
 
 
Jag har haft mycket skit i min ryggsäck de senaste 5 år, jag har mått skit och vilja avsluta mitt liv, men sen jag fick Loke har jag funnit en sån otrolig lycka med livet. Men i höstas brast det för mig, jag har aldrig mått så dåligt som jag gjorde då, jag måste komma ifrån allting som får mig att må dåligt, allting som får mig att tvivla på mig själv som både mamma och som bara Eleanor. Jag vet att jag är värd så mycket mer än vad vissa ger mig, jag är värd precis lika mycket glädje och lycka som alla andra här i livet. Jag är otroligt tacksam för att jag och Linnea lärde känna varandra, och återigen har jag bloggen att tacka det för! Utan bloggen hade jag aldrig lärt känna denna otroligt fina och underbara människa som får mig att skratta och må bra! Tack Linnea för att du och lilleman ger mig och Loke så mycket glädje!♥
 

Men iallafall med detta känsliga och lite tunga inlägget, så är det dags att säga farväl av denna blogg och det är dags att avsluta denna bok för att vi ska kunna öppna den nya boken.. Den här bloggen står mig så varmt om hjärtat att jag kommer skapa en bok av denna blogg så jag alltid kan blicka tillbaka och känna att jag har lyckats med något bra här i livet! Jag har skapat ett barn, blivit mamma och nu kommer ska vi ut på nya äventyr tillsammans! 
Den 1:a Januari 2013 kommer jag öppna dörrarna till min nya blogg, vårt nya liv.. Den här bloggen kommer finnas kvar tills jag öppnar upp min nya blogg efter det kommer denna blogg låsas och då är det bara jag som har tillgång till den! 
Så nu vill jag önskar er en riktigt god jul med familjen,släkten och vänner och sen får ni har en himla bra nyårsafton också med drick in för mycket, så ses vi 1:a januari på min blogga som är HÄR ----> www.mingroda.blogg.se
 
Om vi ska vaför vi ska gå in på mina namn val till bloggarna "bbiigdeal" och mingroda" så finns det betydelse i båda två. 
 
bbiigdeal - När jag fick redan på att jag var gravid, hade jag gått med magkatarr enligt läkaren (jag va gravid och hade ingen magkatarr). När jag väl hade fått reda på att jag var gravid, så stod jag framför donken skylten med en cheesebugare där det står " ingen bigdeal", men det var precis var det var. Det var en jäkligt bigdeal att bli gravid som 15 åring och välja att behålla. 
 
Mingroda - Varför valde jag mingroda till min nya blogg? Jo för att om ni minns så fick ju Loke en frejkabyxa som liten och då såg han ut som en groda när han sova. Så han har ALLTID varit min groda, jag har både nyckelring, halsband och snart en tatuering som symboliserar Loke som en liten groda! Loke är min groda som jag pussade och ger mig så mycket lycka i livet. Mamma älskar dig Loke tills mitt hjärta slutar slå!
 
 
 
Tack för allting och lycka till i framtiden, jag hoppas ni hänger med på våra nya äventyr!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback