Första Advent

Tänka sig att det redan är första advent, det är helt galet att tiden går så fort. Idag är det 22 dagar kvar till julafton och sen är det bara nyår kvar och därefter är det ännu ett nytt år. Jag börjar bli rädd, tiden går så fort och nu efter att jag har fått Loke, känns det som om jag sitter på en stol och livet bara passerar förbi mig utan att jag hänger med. Läskigt och obehagligt, men det är väl så det ska vara när man har blivit vuxen och fått barn. 
Men nu släpper vi det och njuter istället av det mysiga i livet, som ens barn faktiskt bidrar med :) 
 
Kommer ni igår att jag igår sa att Loke somna jätte fort och bra och att jag skulle njuta av en dusch, jag tror nog att Loke i hemlighet läste min blogg efter att jag hade gått ut i rummet bara för att retas. Han somnade jätte bra, men jag hann sitta i vardagsrummet i 10 minuter, sen började han grina och gnäll. Men han somnade om och jag lyckades faktiskt hoppa in i duschen, sen så hann jag sitta i soffan 10 minuter.. Sen  började han om igen, gnällde och grina. Han snurrade miljoner varv och det slutade med att jag innan klockan var 21 fick gå in i rummet och lägga mig.. Vissa kvällar han vara riktig jävlig och verkligen ge med sig när det gäller att sova... 
 
Men förutom att Loke är gnällig ibland så har även kylan slagit oss ordentligt, så måste jag faktiskt säga att vinter är väldigt fint trots allt. Jag må inte gilla snön, kylan eller alla dessa kläder man måste ha på sig. Men att titta ut genom fönstret, se hur solen lyser och hur snön lagt sig som ett täcke över trädtopparna. Det är riktigt mysigt och fint, det är det bästa med vintern :)
Annars idag så händer det inte så mycket, söndag innebär att jag ska övningsköra med pappa. Vilket jag gjorde igår också, det gick utmärkt trots snön och halkan som är på vissa ställen. Vi var ute och åkte i 2 timmar och sen på slutet var det bara vår jobbiga uppfart som jag skulle komma uppför, krånligt! Men envis som jag är så gav jag inte upp och tillslut efter 5 försök kom jag upp :). Men det går bättre och bättre att köra nu, så idag ska vi nog ta en tur runt i sigtuna i eftermiddag.. 
 
Men nu ska jag försöka få min huligan att sova lite middag! 
Ha en bra första advent :)
 
 

Kommentarer
lizette KUNGEN borggren säger:

fina du, ni är så fina båda två! Och du har gjort en super fin header! <3

2012-12-02 | 12:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback