En pappa eller en "pappa"

En pappa - det kan man vara på två sätt om ni frågar mig. Man kan vara en pappa som finns där och tar sitt ansvar eller så kan vara pappa på papper eller som jag säger det en spermadonator. Jag anser själv att det borde finnas en lag som säger om man har struntat i sitt barn det första året bör man inte vara välkommen längre. Men vi ska gå in på lite djupare vad en pappa är enligt mig..
 
En pappa - Det är en som finns där DYNGET runt, en som finns där och delar på ansvaret som ställer upp till 110%. En pappa ska kunna natta, mata, byta blöja, trösta, leka med och allt det innebär att ha barn. En oappa ska ta lika mycket ansvar som mamman, det ska inte varar någon skillnad på att vara mamma och pappa egentligen.. 
 
Jag har valt att inte skriva något om Lokes pappa, jag har valt att inte berätta något om honom. Men nu, nu är jag riktigt trött på honom, att jag funderar på att fly landet för att slippa honom.. Han har inte träffat Loke på 5 månader, förstår ni hur lång tid det är för ett barn?! det är en hel evighet. Men nu helt plötsligt från ingenstans vill han kliva in och ha umgänge med Loke, fast han inte har brytt sig någonsin. Han har träffat Loke 6-7 gånger sen Lokes föddes för 1,5 år sen, Loke vet inte vem han är, han känner han inte och jag anser att han inte behöver känna honom för tillfället. Loke har inget behov av någon pappa eftersom han inte har funnit därifrån början, 
Men i tisdag från ingenstan efter att inte hört något från K så skriver han ett sms och säger " jag har bokat tid på familjerätten imorgon kl 13.15", ursäkta?! Han har inte hört av sig på typ 4 veckor och helt plötsligt så ska han komma och tro att jag ska springa på möten med honom. Men trots det så ringde jag till familjerätte bad om en ny tid och kände att den jäveln ska få veta att han lever. Så igår så var vi på möte och jag har aldrig någonsin känt att jag har velat strypa någon till en sakta död som jag kände igår. 
För det första så frågar killen (vi kallar han M) som vi har på familjerätten några enkla frågor om Loke, om han äter och sover bra, som de måste göra och då har han mage att svara ja på de frågorna trots att han inte träffat Loke på 5 månader. Sen frågade M om Loke var busig och glad, återigen svara K ja utan att ens veta någonting. Jag kände redan då hur jag blir arg, men försöker andas och sen börjar det. Han skyller ifrån sig, han gnäller att jag inte kan och att loke är sjuk när han ska komma. Men ursäkta mig ska jag sitta hemma 365 dagar om året för att han KANSKE tänkte komma över nån dag?! Skämtar han med mig?! 
 
Jag har spenderat VARJE dag med Loke sen den dagen han föddes, jag har lagt allting på is för att kunna ta hand om Loke. Jag jobbar arslet av mig för att få en utbildning, ett körkort och jag letar dagligen jobb så jag kan försörja honom. Jag vänder på de små kronorna jag har för att ge Loke ALLT jag kan, även om det innebär att jag inte kan köpa nya kläder till mig på månader, så ser jag ALLTID till att han har kläder, leksaker,mat, blöjor och allt han behöver! Jag har aldrig någonsin begärt något ifrån K och nu ska han helt plötsligt börja bråka med oss. Loke har ett underbar liv vare sig det är med eller utan honom. 
Loke har vuxit och blivit en stor pojke, som har egenvilja, envishet och han är enormt trygg i sig själv. Varför ska jag förstöra det med att dra in någon som aldrig har funnit där? Som aldrig har brytt sig eller nånting?! 
Jag är riktigt trött på den här människan, hur kan man ens vara så självisk och jävligt att efter 5 månader ska man komma in och börja bry sig. Det är bara elakt och hemskt mot barnet, fruktansvärt själviskt. Men sen vet jag ju också att det är K's mamma som trycker på honom nu igen.. 
 
Men iallafall på mötet igår så bestämdes det att han ska komma hit varje söndag mellan 10-13 på dagarna? På riktigt ska jag behöva KRÄKAS varje söndag för att han ska komma hit. Sen säger M, "hur ska du förberedda Loke på att pappa kommer?" Ursäkta för det första, han är ingen pappa förutom på papper och hur förberedder man en 1,5 åring för främling som påstår sig vara hans pappa? Det går inte, vad ska jag säga " Loke har kommer din pappa som är en total främling som påstår sig vara din pappa, han har aldrig brytt sig om dig tidigare och inte nu heller utan han är bara självisk!"
 
Men för att göra allting kortfattat, HAN kliver inte in i mitt hus så länge jag lever om jag så ska behöva fly sverige för Lokes skull! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback