Svar på kommentar

Isabelle om Bloggtorka...:

Hej, såg i ett svar på en kommentar att du pluggade på distans...Är det gymnasium som du då pluggar? Och Vilken skola? Försöker själv att hitta någon skola som jag kan läsa gymnasium distans på.
Kram

 

Svar:

Hej hej! Ja, det är gymnasium jag pluggar på distans, skolan ligger i knivsta strax ovan för Märsta och strax innan Uppsala, så mitt i mellan Uppsala och Märsta. Men grejen är den att jag är endast skriven i den skolan just nu, men pluggar ifrån hemsidan www.hermods.se/novo. Man gör allting via datorn, vilket gäller även alla prov och så. Det enda man behöver är en dator med webcam och headset (skolan ska fixa ifall du inte har det) för att kunna prata med sin lärare :). Nu vet jag inte riktigt vart du bor eller så, men det ska inte spela sån större roll för att man ska kunna plugga på hermods ovasett vilken stad man kommer ifråm :). Mitt tips till dig är att du tar kontakt med en skola du gillar eller den skolan du redan går på och pratar med de angående plugga distans. Men ge inte upp ifall du blir nekad, sök till andra skolor då! Det va det jag fick göra, jag blev nekad till första skolan och även andra jag sökte till. Så fortsätt kämpa även fast du blir nekad, det finns alltid någon skola som tar emot dig eftersom det ger bra rykte för skolan också! :)

Lycka till nu & jag hoppas mitt svar duger bra :) Kram

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback