skrattretande åt alla håll och kanter!

Jag kunde inte låta bli att fråga folk på en facebook grupp angånde framåt vänd vagn, höll ju på att skratta ihjäl mig när jag läste kommentarerna ;). Men tydligen är Loke otryggt och otroligt framåt vänd, sen kan även detta skapa sjukdomar som epilepsi för de sitter framåt vända! Herregud alltså, hur fan gör man om man får tvillingar? Bär ungarna tills de kan sitta i en framåt vänd vagn eller vadå!?
Det är bara ett jävla på hitt så folk ska köpa dyrar vagnar, sen fick jag kommentaren "det är sånt man skulle tänkt på när man köper vagn", ja det va precis det jag gjorde :)
Med detta inlägg vill jag bara säga, Loke är glad och nöjd framåt vänd! Men om han nu får epilepsi och andra sjukdomar, så vet jag vilken tillverkar jag ska stämma i framtiden!
Ge er nu människor, väx upp det är inte farligt att ha barn framåt vända!!
Se så nöjd han är!! :)

Kommentarer
Anna säger:

Fast... ärligt så finns det ju mängder av undersökningar som gjorts av doktorer och folk som är oerhört insatta i ämnet som faktiskt pekar på att det KAN vara farligt att sitta framåtvänd, om inte annat så är det inte bra för barnet.



Jag tror absolut att du vill ditt barns bästa (vilken förälder vill inte det liksom?) men att säga att det inte är farligt och att ALLA andra (de som faktiskt KAN och är pålästa och jobbar med det) har fel, det får faktiskt mina tankar att sjunka lite om dig. Jag har hela tiden tyckt att du fixat mammarollen oerhört bra trots din unga ålder (som jag kan förstå ofta ger dig motstånd i flera sammanhang).



Tvillingar behöver man inte bära tills dom "får" sitta framåtvända, det finns bra många fler vagnar som går att ha bakåtvända och man kanske tvunget måste nöja sig med en på tok för dyr vagn eller en ful och stor som tar upp hela bussen.



Cigaretter, alkohol, barnvagnar som inte håller säkerhetsmåtten, campingstolar med klämrisk osv osv osv tillverkas oxå... Har du tänkt på att mycket tillverkas för att det ska säljas, inte nödvändigtvis för att det är bra. Det finns andningslarm som inte reagerar på att spädbarn slutar andas... innebär det att dom inte kan vara dåliga då eftersom dom ändå har tillverkats?



Några som tillverkar en barnvagn eller en hög doktorer som är utbildade på barns psykologiska och fysiologiska? För mig är det ett enkelt val vilka som ska få mitt förtroende.



Jag läste en undersökning någon gång om att barn i usa (där det är tokvanligt med framåtvända vagnar) har bra mycket mer koncentrationssvårigheter, sömnproblem och vissa följsjukdomar (epilepsi bland annat som du nämner) till följd av för stressiga och händelserika upplevelser som småbarn (det var alltså en undersökning som hade gjorts utifrån framåtvända vagnar).



Det finns selar man kan fästa i liggdelen så att man kan ha barnet sittandes även i den (alternativt med kudde bakom ryggen?). Om inte annat åker nog inte Loke vagn dygnet runt och du är hans mamma, du får göra det du tror är bäst.



Nu är jag absolut inte ute efter att klanka ner på din mammaroll eller påstå att du är "en dum ung mamma" (för jag tror absolut inte det), jag vill bara öppna dina ögon lite och kanske kommer du till insikt om...något.

Lycka till

2011-11-07 | 21:35:01
Hannah säger:

Folk kan verkligen säga så konstiga saker. :O

Skrattretande ja! :P



Var gärna med i min tävling i bloggen! :)

2011-11-07 | 22:11:16
Bloggadress: http://rosaacykel.blogg.se/
Jennifer säger:

Nej men fy tusan vad söt han var! Ser ut som ett riktigt litet charmtroll!

2011-11-07 | 22:46:50
Bloggadress: http://jenniofer.blogg.se/
Patience - 18 & mamma till Damien säger:

ooh, herregud! du bad om våran åsikt, vad förväntar du dig :S

2011-11-08 | 09:06:09
Bloggadress: http://mylovingbaby.blogg.se/
Anonym säger:

Men ge upp ,jag har tre barn ALLA tre har åkt framåt både i tvilling vagn och enkelvagn tidigt . Det är inget som helst fel på dom ,dom har sovit, ätit bra ingen har epilepsi eller koncentrations svårighter.Vad ska hon göra tycker ni köpa ny vagn för att ni tycker att det är dåligt,hon har ju en som är framåtvänd ,han vill ju inte åka i den . Lägg ner ...Man kan ju lika gärna gå och dö om man ska läsa alla studier om allt som är farligt hit och dit. Lev och njut av livet .

2011-11-08 | 14:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback