Lera upp till knäna och hästmys i mängder

Det va en dålig uppdatering igår, men jag orkade inte riktigt igår. För det första så pluggade jag matte en hel del och har nu hunnit skickat in två "prov" så jag har fått godkänt på :). Sen på kvällen tog jag hand om golvet i vårt rum, eftersom det va fullt av kläder som skulle packas ner och nu är det gjort. Nu är det bara lite små saker som ska packas ner, men det tar jag och gör imorn på kvällen :).

Annars idag har det varit full rulle, började morgonen rätt tidigt men fick Loke att somna om och vi klev inte upp först klockan blivit 8. Så blev det frukost med mamma och även syster som va ledig idag, sen va det bara att sätta fart mot Hööks som var vår första stopp för dagen. Det fick hur smidigt som helst, menas mamma och syster sprang på hööks gick jag och bytte på Loke som inte alls va överens med att gå på hööks ;). Sen bar det av mot Maxi för storhandling, mamma va super gullig och köpte en hel del barnmat till Loke eftersom min plånbok är lite fattig fram tills fredag ;).
Sen åkte vi och lämnade mamma samt Loke, så att jag och syster kunde åka till stallet. Det blev en mysig ridtur med syster och Tessie (systers häst) ute i skogen, det blev klättring och lite trav/galopp på köpet :). Vi va ute cirka ute en timme, Lovis njöd fullt ute och tyckte det va super kul. Det är så roligt att se hennes små bebis framsteg som jag kallar de, hon som bara reds nån gång i veckan och endast på helgerna :). Så det är kul att se att hon är så pass postivit till att jobba lite grann nu, även fast hon tycker det är jobbigt och blir svettig. Jag själv fick också jobba idag, att hämta lilla Lovis är inte det lättaste eftersom den första delen av hagen består ut lera och åter lera! Så det är lite halv kämpigt att hämta henne, men ack så mysig hon är! :)
Efter ridturen fick Lovis så inne i en lånad box, för att torka lite grann och för att få vila lite hinna det va dags att gå ut i hagen igen. Hon går nämligen på lösdrift och går ute dygnet runt, så hon fick vila lite grann menas syster gjorde ordning Platina (mammas häst). Men nu är vi äntligen hemma igen och maten är klar, så jag ska ta och äta lite grann! :)
Mer uppdatering senare ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback