En dag i min gamla hemort!

En hel dag i Farsta centrum och ännu fattigare, dagen började tidigt och vi var nog hos min syster när klockan slog halv 9. Så käkade vi frukost, pratade och sen så tog jag Loke och lånade systers säng och det blev en powernap för min del och Loke kollade på tv. Sen va det bara att mata min lilla pojke och klä på sig för att ta sig till Farsta centrum och eftersom pengarna hamnat på konto så var det dags för lite julshoppning .

Fick med mig en hel del hem, dock bara två julklappar vilket ena va till min bror och andra va till min mamma och pappa. Men de fick den redan idag eftersom jag inte kunde låta bli att ge de den, de blev super glada :).



Men för ovanlighetens skull så blev det knappt något till Loke idag, det följde endast med hem två pyjamasar vilket va behövligt. Annars blev det ingenting, jag själv köpte med mig min underbara lykta hem som nu pryder min ena hylla i rummet. Sen blev den en pärm till Lokes alla papper, vilket även detta va behövligt:). Eftersom graviditeten bidrog inte bara med ett barn utan en jäkla massa papper, möten, tider att passa! Ja ni förstår, det är en hel del som ska hålla ordning på och inte bara ett barn, så en pärm va väl inköpt och ett smart köp.  Efter Farsta så möte vi upp systerdotter som skulle med hem, så nu på kvällen har hon hjälpt mig att städa ordning i källaren och ordna lite grann i rummet.

Men nu så kollar vi på idol och myser, jag har en sån härlig familj! :) Efter idol blir det film mys tror jag, har hyrt några filmer för kvällen.  Måste även passa på att berätta att jag hämtade ut mitt paket från H&M som innehöll mina träningskläder, så imorn blir det att ut och springa samt höra rätt hårt med lite sit ups och träningscykeln :).

I helgen blir det full rulle, imorn blir det en vända till stallet och fixa där. Sen så ska pappa iväg och hämta skåp som vi ska få in i vårt hus på något sätt och försöka få plats med, hur tänkte du där pappa? ;)  Men det är ett mysterium i sig, det märks imorn väl säga. Sen så ska jag försöka passa på och träffa underbara Linnea och hennes super söta son Miliam, men det får nog bli på söndag eftersom det är fullbokat imorgon.

Men nu blev det ett långt inlägg, så har ni något att läsa om! Nu ska jag fortsätta gråta framför idol, sluta gör så känslosamma låtar, jag bölar ju som en 5 åring!! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback