Hemma igen

Efter jag hade ätit och damsugit så kom syster hit och plockade upp mig och Jasmine, så åkte vi till hennes kompis Matilda för att "fira" och umgås med henne. Så gick vi ner till vattnet, dock badade jag inte pga att det var rätt så kallt i vattnet. Men doppade mina fötter och så, efter vi hade åkt därifrån så åkte vi till city cross och handlade! Kändes väldigt konstigt att handla mat med mig hem till familjen, fick även med mig ett paket blöjor för new baby och egna rakhyvlar till mig =).
Så nu ska jag skura fönstrerna och sen laga pannkakor till middag, efter det blir det väl att lata mig resten av kvällen tack vare värmen!
Sen eftersom jag avbokade barnmorskan idag så fick jag en ny tid av de idag. Så den 7 Juli ska jag till barnmorskan igen, hoppas bara att han kommer hinnan så jag slipper springa till de fler gånger. Men iaf nu ska jag nog börja med fönstrerna, och om det är någon som undrar är så det min egna idé att göra det och ingen annans ;).

Satt även och pratade med Mattias på msn, så han hittade en super söt traktor med släp som han kan ha när han blir äldre ! =). Det är alltså en tramptraktor, Mattias har nog super kul som kollar på massa traktor och maskiner till plutten =)..



En sådan vill min pojke ha =)

Åka vagn:

  • vagn
  • regnskydd
  • kudde
  • filt
  • åkpåse
  • vagnleksak
  • reflexer

Åka bil:

  • babyskydd
  • solskydd
  • leksak

Sova gott:

  • vagga eller spjälsäng
  • spjälskydd
  • madrass
  • filt eller täcke (exempelvis gallerfilt)
  • kudde
  • dra-på-lakan
  • påslakan
  • nattlampa
  • babyvakt

Sköta om:

  • skötbord
  • skötbädd
  • tvättlappar
  • våtservetter
  • blöjor
  • blöjhink
  • leksaksmobil
  • skötväska
  • tops till navelrengöring

Mini-Apotek:

  • Inotyol, kräm mot röd bebisrumpa
  • Bepanthen, kräm mot röd bebisrumpa
  • Borago, kräm mot skorv
  • Renässans, näsdroppar för spädbarn
  • Febertermometer
  • Näs-Frida

 

Äta/amma:

  • amningsbh
  • amningsinlägg/kupor
  • amningskudde (vill ej ha)
  • handdukar (till eventuellt kräk)
  • amningspump
  • nappflaska
  • flaskborste
  • modersmjölkersättning
  • bröstvårtskräm

Bada:

  • badbalja
  • tvättlappar av frotté
  • babyolja
  • badhanduk med huva
  • badtermometer

 

Kläder storlek 50-56

  • pyjamas
  • byxor
  • byxor med fötter
  • strumpor
  • sparkdräkt
  • fleeceoverall
  • tunn mössa
  • vintermössa
  • tossor
  • bodys (omlottbodys är praktiska)

Övrigt:

  • filtar
  • bärsele
  • babysitter
  • snuttefilt
  • nalle/gosedjur
  • bitleksak
  • babygym
  • napp
  • handdukar
  • plastad frotté
  • haklappar

Kommentarer
Patience -Ung & gravid säger:

sv; Jag tror inte du behöver oroa dig för det :) Det är bara om man ska ha gemensam vårdnad typ. Om man inte är gifta så har barnet automatiskt "ingen pappa" och med detta intyget så har barnet fått en pappa, så nu kan Sebbe bestämma lika mycket som mig och sen om jag skulle dö nu ex och barnet ändå skulle klara sig så får sebbe det. Ja det är lite komplicerat och man kan göra det efter att barnet har fötts. Dock tror jag att alla måste göra det, kontakta din komun :) Jag är inte så insatt i det häller faktiskt :$

2011-06-28 | 20:46:29
Bloggadress: http://mylovingbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback