2 juli

Sorry för en dålig uppdatering igår, men hade ingen riktig ork igår tack vare värmen! Efter sista inlägget igår, så gick jag och möte Mattias och sen blev det laga lite middag :). Sen vart det en lugn kväll som vanligt, med film mys och en lite promenad.. Försökte få igång värkarna, men det ville inte riktigt som jag ville. Ingen bebis än så länge, men kanske inatt förhoppningsvis!
Dock fick jag ett samtal ifrån Danderyds förlossning imorse, eftersom jag va därinne för nån dag sen. De gjorde även en urin-odling på mig då, och hade då fått svaret idag tydligen. Det visade sig att jag FORTFARANDE har urinvärksinfektion, hmm börjar bli tröttsamt! Då har alltså inte sista antibiotikan hjälpt något, eftersom det bara va en vecka sen jag slutade. Så jag har fått ännu mer antibiotika utskrivet som jag ska käka nu, först i 5 dagar och även sen 1 tablett varje kväll tills jag föder. Men eftersom jag börjar må psykiskt dåligt av allt detta åka till sjukhus, göra om behandlingar och alla omprovs odlingar som är nu. Så jag ringde upp förlossningen och fick prata med samma läkare, berättade för henne hur jag kände och frågade då om igångsättning. Men hon förklarade för mig att man sätter inte igång mig bara för en urinvärksinfektion, nej fattar jag också men det är 3:e nu och antibiotikan hjälper ju inte! Men hon sa att de kanske skulle kunna sätta igång mig pga att jag börjar må dåligt psyksikt sätt, så på måndag skulle jag ringa tillbaka. Så skulle jag få en tid för att komma och prata med de, så om jag har tur så kanske jag blir igång satt nästa veckan. För jag orkar inte mera längre, det tar på krafterna och jag vet inte hur jag ska orka ta hand om plutten när han har kommit och jag bryter ihop redan innan förlossningen! Ni får kalla mig svag om ni känner för det, men om ni satt i den situationen som jag gör så skulle ni inte vara så kaxiga! Det är väldigt jobbigt att må dåligt, och att behöva äta tabletter för att någonting inte vill ge med sig blir ännu tuffare! Jag har försökt göra allt för att bli av med urinvärksinfektionen, men nu har jag inga krafter kvar.

Dock har jag blivit orolig över att den kan vara påväg upp i njurarna igen, för samma dag som jag åkte in till förlossningen högg det till i njurarna, så blir lite orolig faktiskt. Men hoppas att den inte hinner vandra upp till njurarna, för jag vill verkligen inte ligga inne på sjukan ännu en gång!

Men iaf idag händer det inte så mycket, har varit och hämtat ut mina tabletter, handlat med systerdotter och pappa :). Fick med mig massa lösgodis hem, mums! Så resten av denna dag så ska jag trycka i mig godis, be till gud och även plutten att värkarna sätter igång ikväll, så slipper jag bli igångsatt! =). Det är ju inte direkt något jag vill, men det börjar bli överdrivet nu..

Kanske kastar in ett inlägg senare ikväll, annars ha en underbar lördag :)


Kommentarer
Millah säger:

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-07-03 | 08:53:23
Bloggadress: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback