Barnmorskan

Godmorgon eller nånting sånt, det blev att kliva upp tidigt imorse pga att jag skulle till barnmorskan på en vanlig rutin kontroll. Vi gick igenom förlossningen, sammanfattade graviditeten, "planerade" förlossningen eler något sånt likande och sedan på slutet gjorde jag en hinnsvepning. Det gjorde inte speciellt ont, det va mest obehagligt och så.. Haha jag fick för mig att det var någon skräck grej att göra hinnsvepning, men det va inte så farlig.. Men fick kanska "kraftiga" småvärkar efter det. Så  jag gick hela vägen hemifrån märsta, vilket är 5 km. Kände mig rätt duktig och nu har jag städat rummet, damsugat och håller på att tvätta för att få igång värkarna. Min barnmorska berätta nämligen att jag är nästan 3 cm öppen och att hon kände huvudet på plutten + att det bara va en jätte lite del på livmodertappen kvar! Det kändes läskigt när hon sa att hon kände huvudet, så jag ska hålla igång hela dagen.. Men jag känner att jag har ont (ursäkta detaljerna) mellan ben och även trycker det på i röven typ, haha fräsch jag är som ger er detaljer om hur det känns ;).

Men jag hoppas på att lilla killen tittar ut ikväll, skulle vara riktigt skönt. Så idag blir det att hålla igång till tusan, men det trycker på som fan och jag har små värkar som gör satans ont ;).. Det verkar lovande liksom, underbart :). Mamma, Jasmine och pappa kanske har rätt helt enkelt, det hoppas iaf jag :).

Nu ska jag fortsätta stor städa huset, så att värkarna blir ännu starkare och jag kan åka till förlossningen och krysta ut honom ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback