Astrid lindgrens barnsjukhus!

Heej bloggen!!

Det va ett tag sen jag skrev på bloggen, har haft fullt upp om dagarna! Loke växer som bara den, vilket är postitivt :).

Igår upptäckte jag hade fått början till mjölkstockning, så gårdagen blev att sitta i soffan med hårfönen för att mjuka upp och massera bröstet, haha jag tror jag grät mer än Loke igår faktiskt! Fyfan vad ont det gjorde/gör, dock har det börjat gå över nu, så jag är glad för det :). Sedan va även BVC på första hembesöket igår, tjejen va jätte trevlig och gullig :). Pratade lite allmänt om allt möjligt och så, sen så vägde vi även lilla plutten och han har växt som bara den!!! Han gick ner rätt så mycket efter förlossningen, men på återbesöket så hade han börjat gått upp till 3255 g, men nu har han växt ännu mera.. Så nu väger han 3670 g, på en vecka har han gått upp 415 g! :)
Men det känns bra att han växer iallafall, så jag slipper oroa mig! :)

Men idag så blir det en roadtrip, vi ska nämligen ner till min morbror som bor i vingåker (katrineholm). Men innan va vi på Astrid Lindgrens barnsjukhus för att kolla plutten höfter, pga att jag har haft det som barn. Först fick vi göra ultraljud på hans höfter som visade sig vara bra! Efter det fick vi träffa barnläkare, dock så berättade han att det fanns en liten "glipa" i Lokes vänster höft! Så hela besöket slutade med att han fick en frejkabyxa på sig, för att i framtiden slippa höftproblem! Så nu har jag en lite groda till son, jag har själv haft en sådan som liten. Men det är självklart jobbigt och mycket blandade känslor i det hela! Dock har plutten tur, eftersom han endast kommer behöva dessa "byxor" i 6 veckor!

Så nu är det bara för mig att hålla tillbaka allt känslor angående allting, känns som om det är rätt mycket nu! Men det är bara att bita ihop och se det positivt :).
Just nu sitter jag iaf i bilen påväg ner till morbror och hans familj, ska bli skönt att komma ifrån ett tag! Rensa tankarna och bara umgås med nära och kära, men är dock åter hemma imorn kväll tror jag, elle så blir det torsdaq :). Jag vet helt enkelt inte riktigt, men jag vet dock att jag har lite saker att göra under nästa vecka! En sak som är viktig är att ringa familjerätten och fråga om faderskapstest, då K vill göra ett faderskapstest. Efter det kan jag sedan få underhåll ifrån honom också, så det blir bra :). I veckan fick jag även hem papper för att fastställa Loke, hans namn och sånt :). Så det ska också fixas under veckan eller nästa vecka, så har en del att göra :).

Men nu ska jag ta en liten powernap här bak i bilen, så jag är vaken när plutten är pigg :).
Bloggar lite senare, ha det så bra :)

Puss och Kram




Älsklingen med sina frejkabyxa!

Kommentarer
Patience -Ung & gravid säger:

Jätte söt är han :)!

2011-07-19 | 13:12:02
Bloggadress: http://mylovingbaby.blogg.se/
Jennie säger:

Din son är så sjuukt sööt!

2011-07-19 | 20:54:16
Bloggadress: http://porkiee.blogg.se/
E - född -95 och blivande mamma säger:

Håller med Patience, super söt!

2011-07-19 | 22:31:24
Bloggadress: http://justababy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback