Lucia

Go kväll antar jag att jag får skriva såhär dags, jag skulle egentligen stå och göra ischoklad nu på kvällskvisten menas Loke sover lite grann. Men hade inte tillräckligt med mörkchoklad så det får bli imorn istället :). Så istället tänkte jag passa på att skriva ett inlägg när jag har chansen! :)

Som alla vet och har förstått så är det lucia idag, lucia 2011 känns helt galet! Det här året har gått otroligt snabbt och om 1,5 vecka sitter alla svenskar och icke svenskar och firar julafton, äter gott och har förhoppningsvis en underbar dag med släkt och vänner! :). Här hemma blir det ös både julafton och juldagen, äldsta syster med familj kommer på julafton samt syster Amanda med sin familj och firar med oss. Men sen på juldagen kommer resten av släkten hit, så det innebär FULLT ÖS MEDVETSLÖS! Men det är roligt, vi samlas bara en gång om året och det är vid julen, annars så kanske man stöter ihop men någon här och där! :)

Men iallafall idag har vi inte gjort speciellt mycket, jag och syster åkte till stallet och red en lite runda :). Sen så åkte vi ner till märsta och handlade lite fika, efter det har jag mest pussat på lilla Loke, städat upp rummet och återigen gömt knäcken för min bror som kommer käka upp allt innan jul! Så nu lär han inte hitta den, mohaha!! :). Sen så nu håller jag på och uppdaterar min iphone, kändes som det behövde det. Ska även ringa mamma strax och fråga vad vi ska äta till middag, jag röstar för kina mat om hon frågar mig! :).
Som ni kanske märker av texten är vi inte någon större lucia firande familj, för min del räcker det att vi firar julafton bara :). Lucia är ju bara en milstolpe innan vi är framme vid 24 december! :)
Jo men nu känns det som om det blev ganska mycket babbel om massa onödiga saker, ska ta och ringa mamma istället!


Min lilla tomtenisse..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback