Jul-lista

Pepparkakor - Lussebullar
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorv
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbensspjäll - Janssons frestelse
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Ge -
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige
Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta
Arne Weise - Ernst



Hur och med vilka ska du fira jul i år?
Som varje år firar vi ju hemma och i år kommer äldsta syster med familj, min andra syster med familj och sen blir det mamma, pappa,jag, syster och bror
Vad önskar du dig i julklapp?
Jag har inte direkt önskat mig något, det skulle väl vara pengar :)

Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 15 på julafton?
Jag älskar julklappsverkstan, så underbar!

Brukar dina julaftonar leva upp till dina förväntningar?
Ja det gör de, jag har en underbar familj att fira julafton med så det går inte att få en dålig dag

Har du firat jul utomlands någongång?
Jag har aldrig firat jul utomlands

Vilket jullåt är den bästa?
Åh jag älskar låten "santa claus coming to town"

Vilken julfilm är den bästa?
Det finns många julfilmer som är bra, men jag slår till med en klassiker som man BÖR se minst en gång på julen och det är "tomten är far till alla barn"

Har du varit Lucia någongång?
Nej det har jag inte, jag har dock varit tärna i skolan när vi gick i 5:an tror jag det var.

Berätta om ett julminne som betyder mycket för dig:
Åh, det finns så många julminnen! Men jag har ett som sitter kvar i mitt huvud sen barnsben och det var när vi firade jul hos min äldsta syster för 10 år sen kanske? Så himla mysigt, systerdotter var nästan nyfödd och vi alla var samlade. Vi delade ut julklappar och mysigt riktigt ordentligt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback