Fjärde advent

Herregud är det verkligen fjärde adevent idag? Jo det stämmer riktigt bra, att det är julafton nästa lördag har inte riktigt gått in i mitt huvud! Men så är det och det känns ändå riktigt bra, att snart få avsluta detta år, så idagen till ära så åkte vi till julmarknad som va i Sigtuna. Det är nämligen julmarknad varje advent här hemma, vi köpte bränna mandlar och syster "grillade" marshmallows och gud så gott det va! :). Vi va där i kanske 30-40 minuter, sen köpte vi chokladbollar och åkte hem, det va super trångt och jobbigt att tränga sig runt med barnvagnen..
Väl hemma så fikade vi och Loke bajsade (ÄNTLIGEN) haha mysigt att veta, men han har haft ont i magen så det va rätt skönt. Så han fick äta lite barnmat och efterätt menas vi fikade, sen så försökte jag få Loke att somna om. Men det gav inget resultat så vi bestämde oss för att åka till HÖÖKS och jag köpte en julklapp till Lovis (min medryttarhäst), det blev ett nytt träns och bett, super fint! :).
Efter HÖÖKS drog vi till stallet och gjorde det vi gör varje helg, mocka-fixa hö-fixa vatten-fixa mat-kolla hästarna.
Sen blev det hem och äta middag, nu ligger jag i sängen med plutten och väntar på att Beck ska börja igen efter kvälls-nyheterna! :)
Men ska stänga av dumburken nu och titta tv, imorn blir det att åka tidigt och hämta systerdotter som ska vara här :).
Godnatt!
Sigtuna stad, tänk er denna gata smackat med folk och julstånd med olika saker.. KAOS :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback