När vissa dagar är tuffare än andra

Varning; jag ska gnälla som den värdelösa morsan jag är!

Det här inlägget skulle kommit upp igår egentligen, men Loke va inte alls med på noterna om att han skulle sova efter att varit vaken 9 timmar i sträck!! Så det blev ingen uppdatering igår, men vi kör en nu istället då! :).
Igår spenderades i Nykvarn (Södertälje) hos min moster, en hel dag med hästar och massa andra djur! :). Åkte hemifrån rätt så tidigt på morgonen, Loke sköte sig utmärkt i bilen och sov nästan hela vägen ner. Vaken när vi va framme och ville ha mat, sen sova på mig 4 timmar i sträck vilket va super skönt! :). Vi gjorde inte speciellt mycket, syster tog kort på vår fölunge som är till salu. Sen åt vi lunch tillsammans och fikade, och pratade en hel del. Dock inte jag då Loke hade vaknat på helt fel sida och blev otroligt gnällig, så jag bar runt på honom. Vi åkte väl hem vid tre tiden tror jag, åkte förbi hedlandet (affär). Lite som ett outlet med massa kläder och blandat, hittade inget speciellt förutom en tunika som syrran får. Sen for vi hem och det gick super bra i bilen tills vi kom mot stockholm, då ville inte Loke vara med längre och utan påbörjade sin skrikfest som fortsatte tills klockan va nog kvart över nio på kvällen!
Han va helt hysterisk och jag kände bara hur tårarna brände bakom ögonlocken, fruktansvärt jobbigt att han ska skrika så mycket. Men sen sov han nog i 1,5 timme och sen vaknade han! Somnade om rätt fort, vaknade igen vid 1 på natten fick mat och somnade om. Sen vaknade han klockan 3 och bara gallskrek, jag fattade verkligen ingenting imorse när han skrek! Tillslut somnade han om på mig efter att jag försökte med allt! Mat, ny blöja, napp, bumpa rumpa, sjunga och såvidare.. Men där slutade det inte, han vaknade vid kvart över sex igen nu på morgonen och skrek, fick mat igen och somnade om igen! Men sov bara i 10 min sen skrek han som en galning igen och jag gjorde allt! Tillslut byte jag blöja igen och såg att han va helt röd prickig över hela kroppen och jag nästan sprang in till mamma och frågade vad det var för fel på honom..
Efter mamma googlade lite på det, insåg vi att han har nässelutslag. Äntligen hade han tystnat så vi satte och ner för att äta frukost och då börjde han om igen!!! Så jag for ut på en promenad med honom, han somnade så jag började gå hem igen och när jag precis kommit upp på tomten så vaknade han IGEN!!! Så nu har han fått mat, bajsat, både jag och mamma har försökt få honom och sova, så ÄNTLIGEN så sover han (ta i trä!!)

Om det är någon nu som vill klaga på mig för att jag gnäller så VARSÅGODA! Men det bevisar bara på att ni inte skulle klarar om ni satt i den här sitationen själva!!

Men annars så va gårdagen underbar, fint väder och mysigt med alla hästar omkring sig. Längtar tills jag får hoppa upp igen och rida lite :). Kommer några bilder ifrån igår och ännu mer inlägg snart :)


Bild; tagen av mig i torsdags :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback