Länge sen..

Nu va det ett tag sen jag blogga sist, och ja vad ska jag åt saken. Loke kräver fortfarande ständigt uppmärksamhet, och den vecka är jag ensam med honom för första gången och jag är livrädd. Men det rullar på, vi har klart oss igenom de första timmarna tillsammans och han sover faktiskt, inte mycket skrik :). Visseligen sover han på mig bokstavligen talat, han sover på mitt bröst. Men det stör mig inte så mycket längre, jag får ta det eftersom jag inte ammar honom.

Idag är det 3 veckor och 3 dagar sen han kom till världen, nästa måndag är han exakt en månad. Vilket känns helt otroligt, tiden går fort, fast lite fortare skulle inte skada! Loke´s ständiga kolik och ont i magen, tar på ens krafter trots att det har blivit bätttre med den nya ersättningen. Jag är verkligen glad för hans skull att det hjälper för honom, men jag önskar ärligtatt vi slapp allt sånt skit. Jag tyckte det räckte med frejkabyxan, men icke sa nicke! Men förhoppningsvis är koliken borta när han kommer upp i 4 månader, men jag vet inte riktigt hur jag ska orka!

Jag måste erkänna, jag älskar min son och Loke är det bästa som hänt mig! Men det är inte alltid skitkul att ha barn, det finns de timmarna på dygnet som jag bara funderar på vad sjutton jag har gett mig in på. Hans kolik tar kol på mig, hans gnälliga stunder på dagarna gör mig galen och att han ständigt ska bli omkring buren på för mig att bara gråta! Men sen finns de stunderna han bara ligger och kollar på mig, som får mig att smälta och de tuffa stunderna är bort glömda! Det är tufft att vara mamma vare sig man är ensamstående eller har ett förhållande med pappan, för det spelar ingen roll om du har pappan i ett förhållande, eftersom han varken kan amma eller göra barnet nöjd när bebisen är väldigt mammig, men självklart kan pappan byta blöjor och sånt. Men som ensamstående måste du göra ALLT, det finns ingen som byter blöja åt dig, eller bär runt på barnet så du får ta en paus! Jag har haft tur så fått bo kvar hemma med mina föräldrar och som har såna underbara föräldrar som stöttar och en underbar mamma som hjälper mig med Loke. Men jag fyller 18 nästa år, då är det dags för mig att hitta något eget, för jag kan inte leva på mina föräldrar hur länge som helst. Och då kommer det där att klara verkligen allting ensam, egen lägenhet, Loke, skolan och allting som hör till. Vilket skrämmer livet ur mig, jag vet inte ens hur jag ska klara av att plugga matte på kvällarna i höst (om jag får) eller plugga körtkorts teori i höst, det är tufft att hinna med sånt. Jag planerar på att börja redan nu att läsa lite körkorts teori eftersom jag ska börja övningsköra med pappa i höst.

men nu håller plutten på att vakna och vill ha mat, så jag ska ta honom nu :). Återkommer med med uppdatering när han sover igen.
Ha en toppen dag så länge :)

Kommentarer
Juksela , 16 år & blivande mamma säger:

fin blogg !¨



Kraam

2011-08-06 | 21:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback