Drömmen...

Jag är en sån tjej som inte är nöjd med mitt utseende, det finns alltid någonting jag vill ändra på..

Jag har alltid varit den tjejen som har varit lite mullig, större och haft lite mer fett på kroppen än andra tjejer i min ålder.. Sen har jag även mått dåligt, som har fått mig att öka i vikt något ordentligt! Sedan har graviditeten absolut inte gjort det bättre, 70 när jag skrev in mig hos barnmorskan och under graviditetens gång plusat på 15kg till.. Så jag vägde totalt 85 KG!!! Innan Loke kom till världen, en vecka senare när han va ute hade jag redan tappat 7kg. Men jag är ändå inte nöjd och det spelar ingen roll, jag kommer inte ens vara nöjd när jag har gått ner de där "gravid" kilona!

Jag måste gå ner mer för att jag ska vara nöjd, men jag vet med mig själv att jag kommer aldrig bli nöjd med min vikt. Allting hänger kvar sen jag blev mobbad pga min vikt, men jag ska börja banta... Ja ni hörde rätt, jag ska banta! Jag ska ner minst 20 kg, vilket resulterar i att jag väger ungefär 50 kg.. Min "drömvikt" är att väga 49kg, så jag ska minsann försöka ta mig dit.. Måste dock lära mig att leva utan alla sötsaker, som är för himla gott! Men jag ska klarar det, så nästa vecka drar jag igång min viktnergång! :) Önska mig lycka till!



Jag skulle kunna döda för att ha den där "platta magen", det är allt som behövs för jag kanske skulle vara nöjd!

Kommentarer
Zandra säger:

OJ! nu blev jag nästan peppad att haka på! jag vill ju också gå ner. inte 20kg men ändå!

2011-08-25 | 20:17:18
Bloggadress: http://bloggzandra.blogspot.com
Jenny ~ 16 år och mamma till Julia! säger:

Jag vet hur du känner dig! har också alltid varit den "mulliga tjejen" Men du är faktiskt fin som du är : Det är mer o ta på Eleanor! <3

Skulle oxå kunna döda för den magen! Men jag trivs med mitt lilla hull ;) hehe..



Lycka till iallfall men glöm aldrig, du är fin som du är <3

2011-08-25 | 20:19:05
Bloggadress: http://marsbarneet.blogg.se/
Zandra säger:

Drar du igång på Måndag eller?

2011-08-25 | 21:00:58
Bloggadress: http://bloggzandra.blogspot.com
Anonym säger:

imte 49 människa de e ju galet lite typ 10 kg mindre än mig! Vi är ju lika långa typ o ja väger 57 o ja e inte tjock så stanna runt 55 elli :)



/syster amanda

2011-08-25 | 21:18:02
Disa säger:

Bara för att du väger 49 kg så blir livet ej perfekt, och du får inte automatiskt en platt mage! Jag ligger själv i den viktklassen p g a väldigt bra ämnesomsättning; men putmage får jag ändå. ;) Försök att acceptera din kropp istället. Det är något som de flesta kvinnor och tjejer kämpar med, även jag som alltid varit "smal och fin" (men också "liten", "klen", "anorektiker" med mera). Jag ska inte säga åt dig vad du ska göra och inte göra, men ha i bakhuvudet att smal inte innebär lycklig. :)

2011-08-25 | 23:36:10
Hanna säger:

15kg är ju riktigt bra att gå upp under en graviditet..:) Jag gick upp 20!! Och titta bara på ex katrin zytomierska hon gick väl upp typ 35kg!!! Sen körde hon lchf och gick ner 31kg på 6månader.. Jag ska oxå få bort gravkilorna så småningom..

2011-08-27 | 00:36:19
Bloggadress: http://hannapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback