Min skatt

Det går bra nu, riktigt bra nu känns det som. Jag vet hur jag vill ha det och jag ska fixa det, jag vet hur allting ska gå vägen och jag kommer klara det här utmärkt! Jag får mycket stöd från nära och kära och även er läsare, och det är otroligt gulligt av er! Jag känner mig inte lika ensam längre och jag kan klarar mig utmärkt, min son är min värdefullaste skatt i livet och jag är så himla stolt över att bli mamma.
Allt rullar på så himla bra, våren är påväg, graviditeten börjar lida mot sitt slut, skolan är snart slut, sommaren kommer snart och jag känner en fruktansvärd frihet :). Jag är riktigt lycklig lottad, jag bär på världens finaste gåva och jag kan inte begära något annat.

Jag kanske inte har en pappa till mitt barn som vill bara med, jag har inte mycket pengar, inge jobb och jag har ett års uppehåll i skolan som väntar. Men ändå så vet jag att jag kan göra det här bra och jag kan fixa det :), även fast jag kommer ut senare ur skolan än mina vänner, så vet jag att jag kan få mina drömmar att slå in. Jag ska bevisa för alla moral tanter, att vi unga mammor inte är något att skämmas över. Jag vet med mig själv att jag kommer klara det här lika bra som om jag vore 30 eller 25.
Mamma är ingen ålder, det är en livsstil som väljer att vara. Alla kan klara det om man bara ger sig fan på det, jag har haft nästan alla emot mig i början, men jag fixar det ändå! Jag är himla envis av mig och jag viker mig inte i första taget, det skulle vara pinsamt enligt mitt tycke!

Jag är en 16 årig tjej som är blivande mamma till en pojke och jag är OTROLIGT stolt över att säga att jag ska bli mamma! Min son betyder ALLT för mig, och jag är redo att göra allt för honom och för att han ska må så bra som möjligt. Det finns inge tvivel om att jag ångrar mig eller att jag inte älskar min son, för det göra jag!

Säg vad ni vill och döm mig för min ålder, gör det! I can´t care less!

Jag älskar dig Loke Sebastian Kurt Ek, min älskade son!




Kommentarer
E säger:

Det kommer gå så bra för dig det vet jag!

Du är stark och låt ingen annan säga något annat! <3

2011-04-07 | 20:37:52
Bloggadress: http://justababy.blogg.se/
lina säger:

när jag läser din blogg ser jag mig själv som 16-årig en envis stark och helt fantastisk person som kommer klara av mammarollen galant. man kan ju inte bli annat än stolt;) å hade jag blivit gravid då så hade jag resonerat precis som du. du kommer bli en fantastisk mamma<3

2011-04-08 | 11:49:02
Bloggadress: http://linahelena.blogspot.com
amanda säger:

Jättebra skrivet! Och du har helt rätt att mamma inte är en ålder. Jag tror du kommer klara det kanon!

2011-04-09 | 12:55:01
Bloggadress: http://nattstad.se/amandatorell

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback