You need to stand up and be a daddy

Jag har aldrig klagat, jag har aldrig låtit mina känslor bubblat upp och visat sig först nu. Jag är trött på de här, jag har aldrig kastat skit på dig först nu, jag har aldrig någonsin pratat dumt om dig först nu. 
Jag tvingade inte dig att gå in i någon papparoll och du valde klart och tydlig att du inte ville det heller. Du valde att inte finnas där för varken mig eller Loke, Du visade gång på gång att det inte va värt att kämpa med att Loke skulle få träffa dig, för du visade aldrig något intresse för det. 
 
Jag är trött för att du inte förstår, du anser att du kan komma precis när du vill, det fungerar inte så. Det går inte, du må vara Lokes biologiska pappa. Men du är ingen pappa, du är pappa på ett papper, det är vad du är. Endast på ett papper, annars är du totalt bortom papparollen. Loke är 15 månader i dagens läge och hu många gånger har du träffat honom? Du va här senaste när han fyllde år, TRE månader sen. Det tog det 4 VECKOR att höra av dig efter hans kalas, sen tog det yttligare 3 veckor innan jag försökte prata med dig.. Det ska inte vara så, jag ska inte behöva höra av mig, jag ska inte behöva påminna dig om att du har en son. 
 
Du valde dina kossor framför din egna son, du valde bort ditt egna kött och blod för ett par meningslösa kossor. När vi satt på familjerätten och gubben frågade vad du valde din son eller dina kossor, så svarade du dina kossor! Hur fan kan man ens svara något sånt?! Att du väljer dina kossor framför honom, sen har du mage att försöka kräva gemensamvårdnad bara för att jag inte ska kunna flytta utan din tillåtelse, hur sjukt låter inte det?! Du vill inte ha gemensamvårdnad för att ta ett ansvar för Loke, endast för att vi inte ska kunna flytta.. 
 
Loke vet inte vem du är, men han behöver inte veta vem du är än. För du har ju inte varit där, du ville inte ens komma när han föddes trots att jag erbjöd att du fick vänta utanför när förlossningen va. Men det vill du inte, du vill ingenting.. Du har inte behövt köpa Loke nånting, men du kan inte ens på hans dop dag eller på hans födelsedag anstränga dig att köpa något fint som Loke skulle kunna ha för att minnas dig. Nä han fick en trasig speldosa på sin dopdag som gick sönder samma dag och jag kunde inte ens byta den för den va inte ens menad till Loke utan ni hade haft den hemma till ett annat barn.. På sin födelsedag fick han ännu en leksak som spelade, men även den fungrade inte och när jag kollar är den sönder rostad.. Du anstränger dig inte ens för att försöka vara en pappa, så berätta för mig hur jag ska orka kämpa för någon som bara motarbetar mig? 
Du skyller ALLTING på mig, att det är mit fel allting, men jag har inte gjort dig nånting. 
 
Så nej nu är jag trött på det här, du är inte Lokes pappa mer än på ett papper, that´s it! 
 
En bild som passar väldigt bra in!
 

Kommentarer
ANGELICA!!! säger:

Om du hade skrivit allt detta och inte bara vad som stod i smset eller va fan det var så hade jag ALDRIG skrivit som jag hade gjort...

2012-10-07 | 13:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback