Med facit i hand...

Vet ni en sak? Igår slog det mig när jag låg och trängdes med min kusin och Loke, nu sitter jag med facit i hand hur det är att ha barn!
Jag ÄR 17 och HAR barn, jag ÄR verkligen mamma utan tvekan. Jag har fått smaka på mammarollen i lite mer än 6 månader nu, vilket har både varit tufft och helt underbart! :)
Nu med facit i hand och gått igenom allting ensam, så kan jag erkänna att jag borde ha väntat! Jag ångrar inte Loke aboslut INTE, det får ni inte tro under några omständigheter! Men jag borde ha väntat, jag borde att stannat upp och tänkt längre. Men nu sitter jag här och det roligaste jag kan komma på att göra en fredag kväll menas vännerna super är att byta blöjor och mata Loke :). Men jag trivs med den livstilen jag har, men absolut det är tuffare än vad jag räknade med. .Att inte få sova en hel natt utan behöva kliva upp och göra välling skulle vara underbart eller någon gång slippa att kliva upp klockan 7 utan istället få sova till 10 på dagarna.
Men som folk säkert kommer att kommentera, du valde det själv! Absolut jag har valt det själv, just därför lever jag med mitt val.
Jag sitter här 17 år gammal och vet med mig själv att jag kommer vakna minst 2 gånger inatt för att gå upp och göra välling.. Men jag vet med mig själv att jag älskar det, jag älskar att se Lokes utveckling, Loke's framsteg i livet, jag älskar det, jag njuter av varje sekund som Loke växer och jag ser för varje dag som går hur mycket han förstår vad jag pratar om.
Men helt ärligt, med facit i hand skulle jag ha väntat med barn.. Så skulle det någonsin bli så att jag blir gravid nu, så skulle jag med respekt mot Loke och för att jag vill att han ska få vara barn gör abort. Jag älskar att vara mamma, men just nu vill jag vara mamma åt bara Loke och jag vill ge honom alltid i världen att gå utvecklas i sin takt och på sitt sätt :)

Min stora pojke växer för fort!


Kommentarer
Mosthotgossip säger:

Ny skvallerblogg som kommer uppdateras flitigt om våra kändisar.

2012-01-18 | 23:32:32
Bloggadress: http://mosthotgossip.devote.se
Elina 17 år, mamma till Nellie säger:

Måste vara mycke jobbigare att vara ensamstående.. För jag är ju tillsammans med Nellies pappa och jag känner att jag fortfarande har kvar lite frihet. OM jag känner klockan 10 en fredagkväll att jag skulle vilja ut och träffa lite vänner, då kan jag bara gå ut. För då är ju Viktor hemma och de är ju inga problem :) Eller om jag vill sova en timme mitt på dagen och Nellie är vaken då kan bara han vara uppe med henne.. Skulle vara grymt jobbigt att vara ensamstående även om man är 30 :/

2012-01-19 | 07:16:49
Bloggadress: http://elinaadele.blogg.se/
Sara säger:

Eller så slyddar du dig nästa gång du hoppar i säng så slipper du ytterligare en abort.. Just saying!:)

2012-01-19 | 13:21:36
Sara säger:

Eller så slyddar du dig nästa gång du hoppar i säng så slipper du ytterligare en abort.. Just saying!:)

2012-01-19 | 13:22:16
Mari o Wiggo säger:

du gör de väldigt bra som är 17 år o tar hand om barnet själv! Det är inte många som skulle klara av de utan lämna ansvaret till sina föräldrar.

Du har gjort de väldigt bra, o gör de väldigt bra!

2012-01-19 | 13:24:03
Bloggadress: http://mammatillwiggo.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback