Utkast: Feb. 9, 2012

Gårdagen va ett stort skämt och denna dag kan vi bara spola förbi!
Igår så kom syrran och hämtade mig för att rulla till BVC, vägde och mäte sen var det dags att gå till öppna mottagningen för att prata med läkaren! Sa att jag ville testa Loke för RS, men fick istället remiss till Astrid lindgrens barnsjukhus. Åkte dit och pratade med de, fick svaret " vi testar inte för rs om barnen inte måste läggas in" blev istället till närakuten för barn.. Där det va 711 andra ungar, så det va bara att vänta. Timmarna rullade på och tillslut fick vi åka hem och det va bara ett vanligt virus (grattis, kunde sagt det på vårdcentralen hemma), så vi fick medicin utskrivna. Sjukvården i dagens läge är fan ett skämt!

Men igår kväll kände jag mig sämre och mycket riktigt, jag är SUPER förkyld igen och halsen svider enormt! Så denna dag kan vi väl bara skippa, orkar inte vara sjuk längre! Men Loke sover iallafall snällt i sin säng, så ska passa på att vila lite grann, super trött!!
Skulle ha gjort matte prov idag, men gubben kom ju aldrig! Irriterande på hög nivå, missade även tandläkaren igår!

Kommentarer
Jeanette säger:

Varför är sjukvården ett skämt? För att ni fick vänta? För att Loke inte blev inlagd? Barnsjukvården är ändå gratis och väldigt bra i Sverige, det var säkert andra barn som var sjukare än Loke som behövde sjukhusvård bättre än honom. De som jobbar på akuten kan ju ändå bedöma vad som behöver sjukhusvård och vad som är en vanlig förkylning... Vad gäller infektioner så gäller: barn med andnöd, barn som är uttorkade pga kräkningar/diarrér eller barn som har bakterieinfektioner läggs in för behandling. Övriga barn får stanna hemma och kurera sig precis som vi vuxna får göra :-) Bra att ha i åtanke vid nästa förkylning så behöver ni inte sitta på en akut i flera timmar och vänta.../Barnsjuksköterska

2012-02-09 | 21:19:22
Mathilda säger:

Var ni till barnakuten på Danderyd? Vi har varit till både DS och AL's barnsjukhus då hon har varit sjuk/haft kruppliknande hosta.



Astrid Lindgren är jag jättenöjd med, men DS barnakut är rena skämtet - tycker jag. Vi fick vänta i FYRA timmar trots att det bara var Elvira och ett annat barn i väntrummet (vi fick vänta länge på AL med men då var det kanske 10 andra barn i väntrummet och Elvira var mest frisk så det förstår jag... men jag fattar däremot inte hur det kan ta sån, ursäkta, jävla tid när det i princip är tomt på DS barnakut?). Läkaren som vi sedan fick träffa var fruktansvärd. Totalt ointresserad av Elvira och hennes besvär, utan påtalade bara gång på gång på gång att hon slutar om 15 minuter så nu måste vi snabba oss på. Kändes jättetryggt att gå därifrån utan att hon så mycket som ens undersökt Elvira... NOT. Var skitsur då och är det fortfarande när jag tänker på det. Kommer ALDRIG mer åka till barnakuten på DS i alla fall, det är en sak som är säker.



Till Jeanette: Vad spännande med en barnsjuksköterska som inte ens har en aning om att sjukvården faktiskt kostar. 120 kr fick vi betala. Inte mycket, så klart... men gratis är det i alla fall inte.

2012-02-14 | 10:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback