Unga mödrar

Nu ska jag bänka mig framför unga mödrar som verkligen är helt värdelöst!
Verkligen alla dessa tjejer är social fall och har problem, förutom två eller tre kanske.
Det skrämmer mig, hur så många pass tjejer kan hamna inom socialen?
Ta exempel Hanna ( hon som visas på bilden med sin dotter) hon är helt blåst verkligen, först hamnar hon på föräldrar hem och sen så skulle socialen ta dotter i från henne. Men nu så har hon fått stödfamilj till sin 8 månader gamla dotter? Hallå varför skulle hon behöva det?! Lär dig ta hand om ditt barn istället för att hålla med olika killar!
Hennes kommentar är "sen jag har fått min dotter har jag bara varit mamma"
Nähä det menar du inte? Kanske för att du är mamma, det är ju samma sak för alla som får barn!
Sen har vi den andra tjejen på bilden, hon är 20 kanske?
Och har fortfarande inte lyckas gå ut nian efter att har försökt 5-6 gånger...
Åh blir så sjukt förbanna på programet!
Nu ska jag irritera mig lite mera! :)


Kommentarer
Emma säger:

Snacka om att kasta sten i glashus. Lär dig stava innan du snackar om hur dumma i huvudet andra är. Loke är btw ett typiskt soc-fallsnamn så ni kanske har mer gemensamt än vad du själv inser.

2011-11-23 | 18:45:14
Emma säger:

Förlåt om jag var taskig men jag tycker att det var dumt skrivet av dig och blev irriterad.

2011-11-23 | 18:46:22
Sandra säger:

Jag håller med dig! Jag blir så trött på hur oansvariga och naiva dom är! Ändå kollar jag ;-) haha. Blir så trött på hur dom röker sig genom graviditeten utan att bry sig, och hur den där tvillingmamman sätter barnen i babysittern framför teven och går där ifrån utan att bry sig. Å nu känner hon sig som en dålig mamma för att hennes barn inte ens kan krypa eller sitta själva. Inte så konstigt kanske när dom suttit i babysittern sedan dom föddes typ :S usch blir så arg !

2011-11-23 | 19:41:43
Bloggadress: http://sandramariamargaretha.blogg.se/
Anonym säger:

På vilket sätt gör det henne till en dålig mamma och person för att hon inte lyckats klara ut nian?



Själv är jag 19 år och gravid, jag har heller inte gått ut nian trots tre försök.. gör det mig till en sämre människa, en sämre mamma?



2011-11-24 | 20:12:41
Bloggadress: http://isabelkn.blogg.se/
Mathilda säger:

Visst är många i programmet väldigt oansvariga och barnsliga. Jag blir främst irriterad när jag ser dessa tjejer "skaffa" fler barn, trots att de saknar både jobb och någon form av utbildning. Min personliga åsikt är att det är fel att räkna med tex socialbidrag. Jag tycker att man ska se det som en sista utväg istället för att ta det för sin inkomst - när man planerar barn.

2011-11-25 | 00:50:37
Bloggadress: http://enannandelavstockholm.se
Anonym säger:

Håller med dig!!!

2012-01-24 | 16:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback