Ikea besök!

Hej bloggen!

Dagen i ära har jag, mamma och syster Amanda samt hennes dotter varit på ikea och "shoppat" eller rättare sagt jag har shoppat på ikea till lilleman! :). Det blev en förvarningslåda till hans lego, nätkrog till leksaker/gosedjur, mer spyhanddukar och sedan två ikea kastar så jag kan packa ner hans kläder som är för små nu :). Min lilla plutt har vuxit ur storleken 50, är även påväg ut ur str 56 ;). Annars idag har jag för det mesta bumpat rumpa eftersom lilleman inte alls va så pigg på att sova under dagen, sen har jag plockat ordning lite på lillemans och min saker på rummet! Man hinner verkligen ingenting som mamma känns det, speciellt inte heller när lilleman ska sova på mig och är rätt gnällig! :). Men jag måste fan bättra mig, när det gäller vårt sovrum! Måste börja hålla mer ordning och reda på det, men det är sjukt svårt! Eftersom vi bara sover därinne och varje morgon går därifrån kl 4-5 på morgonen och sen kommer vi inte upp dit igen först klockan är 23-24 på kvällen! Så jag finner ingen tid att plocka ordning på det, men jag försöker utnyttja helgerna när mamma är hemma :).
Just nu sover lilleman och jag tog tillfället i akt att uppdatera bloggen, man måste ju hinna det också.
Men måste berätta att idag när vi va på Ikea, erkände jag för mamma att jag inte alls är överrens med vagnen! Det finns många olika anledningar, men det är främst för att de små hjulen fram inte alls fungerar på grusvägen här hemma på landet och sedan är den rätt låg för min rygg som jag har besvär med. Så nu under eftermiddagen har vi kollat på blocket, efter en annan vagn! Har hittat en jag gillar, så imorn åker jag och pappa för att kolla på den, har jag tur så följer den med mig hem! :). Det beror ju på hur den ser ut, är och allt sånt. Men vi får hålla tummarna, får jag med mig denna hem, så åker den vagnen jag har nu på blocket till salu :)..

Vagnen jag ska kolla på imorn, är en combi vagn med stora hjul vilket behövs här ute på landet som endast har stora stenar att erbjuda!! :). Men jag får uppdatera er imorn om jag fick med mig vagnen hem, håll tummarna för mig nu!!

Har ingen annat att berätta för er, väntar på att lilleman ska vakna för att äta mat och sen somna om på mig! Antar att det blir att glo på tvn med familjen, det kommer förhoppningsvis någon bra film på tv!
Inatt kommer även min älskade syster My hem ifrån Turkiet, ack vad jag har saknat henne!!

Men nu ska jag ta kväll, puss och kram ;)



Gammal bild på Loke när han badade första gången, han badade för andra gången idag igen :)

Kommentarer
E - 16 år och blivande mamma säger:

han är så söt!

2011-08-06 | 21:19:28
Bloggadress: http://justababy.blogg.se/
AMZIE -- blir mamzie säger:

prova et bärsele! kanon när ungen vill bli buren/sova hos en om man vill ha händer fria :)

2011-08-06 | 21:29:01
Bloggadress: http://amzie.blogg.se/
Rebecca säger:

Hej!

Skulle du avråda någon från att skaffa barn vis 17-18 års ålder? Det verkar så härligt!

2011-08-07 | 17:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback