Gnäll och en alldeles för trött mamma

Godmorgon folket, här hemma är vi vakna före tuppen som vanligt.. Kan inte förstå varför det är så kul att kliva upp klockan 5.30-6.00 varje morgon, blir deet aldrig tråkigt?? Jag själv lider varje morgon önskar mig sovmorgon fram till 10 åtminstone.. Annars så är Loke super gnällig och jag har tappat tålamodet helt, ungen är trött, men VÄGRAR att somna om, så vad ska jag göra? Ingenting hjälper och jag känner bara att min humör börjar svika på riktigt.. Men ja det är bara att andas och räkna till 10, hoppas han blir på bättre humör snart, vi ska strax äta frukost här hemma, så då kanske han blir glad.. 
 
Idag vet jag inte vad som händer, det står att antingen träffa storesyster och käka lunch med henne eller hitta på något med Omar, vår plan va att gå till öppna förskolan här i Märsta, men de hade bara öppet mellan 9-12 så det blir för tajt.. Så nu vet jag inte vad vi ska hitta på, jag är inte på humör för att göra något egentligen efter som Loke bara skriker och slår mig, vilket han har gjort sen han klev upp klockan 6 imorse.. Men något ska vi hitta på iallafall för jag VÄGRAR att sitta hemma och lyssna på Loke gnäll hela dagen, usch och fy för det.. Förstår inte varför barn ska gnälla så fort de inte får som de vill (klart jag förstår), men det är sååå tröttsamt att höra på deras gnäll..
 
Men inte nog med att jag måste lyssna på Loke idag, så jag tydligen vara barnvakt ikväll också åt Chilli (systerdotter), jag ångrar mig grymt kan jag säga.. Om jag inte får sova något så länge jag har Loke, kan vi ju stryka sovning från listan idag också, buhu.. Jag är inte alls på bra humör längre, vill ta täcket över huvudet och sen sova i 7 år *gäspar*.. 
Nä nu ska jag sluta klaga, men jag måste bara säga det.. Dora utforskare är sverigest jobbigaste och dåligaste barnprogram, usch hur kan barn tycka om det? Jag blir bara irriterad på det, de dum förklarar barnen.. 
Nä nu så drar vi på ett leende och gör en bra fredag av den här dagen, resten av människorna har vaknat nu, så nu ska vi äta frukost :)
 
Ha en bra fredag! 
 
 

Kommentarer
Anonym säger:

Men ha han uppe till 9 på kvällen?

2012-09-08 | 00:31:29
hej säger:

barn kan bli sura och envisa på morgona det brukar min pojke vara och göra samma sak förstår dig ;(

2012-09-08 | 10:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback