Helgen

Helgen har dragit iväg med en jäkla fart och jag har knappt hunnit blogga nånting, så tänkte att vi gör en sammanfattning för hela helgen!

Fredag;

Jag och Loke packade ner allt i vagnen och begav oss till Omar’s jobb, lagom tråkigt att det regnade hela dagen. Vid lunch tid så fick jag för mig att fan jag har så ont att jag sätter mig på akuten, jag hade nämligen mina aningar om att jag hade urinvärksinfektion. Som jag trodde hade jag rätt, men inte fan fick jag någon medicin för det!  Medans jag satt på akuten så fick Omar ha Loke, vilket fungerade jätte bra. Han va så glad när han kom tillbaka att jag inte behövde oroa mig ett dugg, min fina pojke! :)

Sen efter Omar’s jobb åkte vi till Huddinge centrum, gick runt lite där och såg även en person som jag verkligen avskyr. Så vi drog vidare till gamla stan, för att checka min tung piercing. Killen som kollade på den, var rätt så ”grov” i munnen och sa endast ” bra ser fint ut, sug ingen snopp och kom tillbaka på torsdag nästa vecka”. Kunde inte göra något annat än att skratta och sen så drog vi in till Fridhemsplan, möte upp mamma så handlade vi. Sen tog vi bilen hem och väl hemma gjorde vi inte speciellt mycket. Jag satt barnvakt åt Chilli, så det va rätt segt! Men de sköte sig utmärkt barnen, så söta så :)

Sen va den fredagen slut, sov halv dåligt eftersom jag va tvungen att ha koll på båda ungarna

Lördag;

Morgonen började med ett *dunk* och det va Loke som ramla från sängen, attans alltså trots att jag hade honom i ett stengrep är han en mästare på att ta sig ur och ramla. Det vart inte fart, fick ett stor bula i pannan och ett litet märke. Men 5 minuter senare så skrattade han och for runt i sängen, vid 7 tiden vaknade även Chilli och de började leka på en gång. Jag och Omar låg i sängen och slappade fram tills 8 tiden då tog jag ungarna och gick upp till mamma och pappa frågade om de skull ha frukost. Vi käkade frukost och pratade, Loke blev trött och somnade i mammas famn. Efter det fixade Omar med min dator och jag låg bredvid Loke som sov, Amanda kom och hämtade Chilli under tiden. Runt 11 tiden så kom min andra syster Therese med sina 3 döttrar, för att umgås och käka. Vi grillade och myste till det ordentligt, pratade en hel del som vi alltid gör när familjen samlas :).

Sen vid 18 tiden så tog vi sällskap av syster och barnen till bussen, vi drog sedan vidare hem till Omar. Där det bjöds på ännu mera mat, va lagom mätt sen. Men det va inte slut där, till efterrätt blev det kladdkaka också, puuh min mage va sprängfullt sen, haha ;).. Loke somnade snällt i Omars säng och så satt vi uppe ett tag, det va typ vår lördag.

Söndag;

Igår så slappade vi hela dagen, vi spenderade nog hela dagen i Omars säng. Vi skulle göra en ansträngning för att gå ut på promenad, men så fort vi kom ut började det spö regna så vi gick in igen :). Sen gjorde vi inget vettigt, kollade på tv och datorn, busade med Loke och bara tog det lugnt! Somnade i hyffsad lagom tid, så det va skönt!

Så har vi måndag, just för tillfället sitter jag på Huddinge sjukhus och väntar på att Omar ska få rast. Loke sov i vagnen och jag tror vi ska dra oss hemåt när Omar får rast, är lite sliten efter att inte ha sovit hemma på två nätter och jag tror nog Loke också är det. Så ska bli skönt att komma hem och fixa hemma, städa rummet, tvätta och sen måste jag plugga det sista nu innan allting ska vara klart! :) Omar ska få hjälpa mig ikväll med engelskan tror jag via telefon och msn, hoppas han har tid bara. Annars ska vi bara ta det lugnt, hoppas innerligt att pengarna från deklarationen ramlar in på kontot snart, så att jag kan åka och fixa min telefon är trasig i skärmen.. Fick ju en spricka i veckan i skärmen och sen i fredags så satt jag med den i handen och kollade facebook vid middagen så sa pappa åt mig och jag blev typ nervös och pang i golvet, så nu är det inte än spricka utan 10000 sprickor, sad face!! Men hittade en sida på internet där det är en butik som lagar, men hittade en ännu bättre så det ska jag göra så fort jag får in pengarna på kontot!

Men nu orkar inte jag inte skriva mera, så ska spela lite sims tills Omar får rast. Ha en härlig måndag i detta regn och rusk väder :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback