Så oskyddad men ändå skyddad

Jag har nog gott och blivit en höns mamma i alla högstaste grad, dagarna tickar på så förfärligt fort här hemma och snart är vi framme där dagis står redo för att ta emot Loke. Men jag vet dock inte om jag är redo att släppa iväg honom, han är så himla liten även om han är rätt tuff av sig. Jag vet att han inte kommer låta folk sätta sig på honom, han är alldeles för hård för det.. Men även fast han har en stämma som kan få folks öron att gråta, är han en känslig pojke som behöver en trygg och pålitlig hand... Jag vet inte om dagis kan ge honom det, så om jag ska vara ärligt att sätta honom på dagis är bara ett test, fungerar det inte så hittar jag på en annan lösning! För jag vägrar att han ska må dåligt av att gå till dagis, men jag håller verkligen tummar och tår för att det ska fungera för honom.. Jag måste bara visa mig stark för honom..
 
Men på dagis är så himla oskyddad samtidigt som han är skyddad, jag blir så himla nojiga att de andra barnen ska slå eller göra illa honom.. Men klart det är något han måste lära sig, att folk kommer vara taskiga.. Men han är ju bara 1 år, han kan ju inte säga till om någon gör något emot honom.. Usch jag får snart mardrömmar om detta, jag vill helst bara ta Loke i min famn och aldrig släppa honom först han själv säger vad han vill göra. Åh varför får man inte ta med sina små barn till skolan eller jobbet för?! Vem kom på den värdelösa regel? 
 
Jag kommer vara en nerv vrak när det är dags för dagis om jag håller på såhär, jag vet innerst inne att detta är den bästa lösningen för oss om jag någonsin ska kunna fixa ett bra och stabilt liv för mig och Loke.. 
Men nu ska jag ta några djupa andetag och sen ska jag sova ifall jag kan det, ska nog ringa Omar och lugna ner mig innan :)
 
Har du några tips på hur jag kan tänka inför dagis? Hur jag ska göra så allt blir rolig för Loke att gå till dagis? :)
Tips är alltid välkomna! :)
 
Bjuder på en härlig bild på min skatt från början av sommaren♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback