Fy skäms

Jag skäms över mig själv, jag har lovat mig själv att jag ska gå ner i vikt. Men under jultiden har jag legat på latsidan och inte orkat bry mig om det. Men nu måste det göras något, jag kan inte gå runt och vara tjock hela livet. Så från och med ikväll så ska jag gå ner i vikt, jag ska träna och kämpa in i det sista! Det blir att dra ner på sockret och bara äta nyttigt, träna hårt och bara blicka framåt! :)
Jag tog hjälp och gick in på gi-viktkoll och gjorde ett hälsotest vilket skrämde mig.. Såhär skrev de att jag skulle äta om dagen

1. Hoppa inte över frukosten. En bra frukost ska ligga länge i magen och hålla dig mätt länge. Du behöver äta 4-5 mål mat under dagen. Drick mycket vatten!

2. Ät dig ordentligt mätt på lunchen med lågt GI. Då slipper du sötsuget på eftermiddagen.

3. Se lunchrestaurangen som ett skafferi och menyn som ett förslag. Våga säga nej till dålig mat och våga göra specialbeställningar. Fokusera på kött, fågel eller fisk och komplettera med grönsaker.

4. Ät inte för sent, gärna mellan sex och sju på kvällen. Ät en rejäl låg GI måltid som innehåller mycket protein, så slipper du känna dig sugen på kvällsmackor.


Så nu ska jag följa det, så ikväll blir det att laga köttfärslimpa. Sen är det bara att blicka framåt och köra hårt. Tror ni jag lyckas om jag bara ger mig fan på det? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback