Mama's back

Hej återigen.
Jag försöker komma ihåg bloggen, men faller alltid vid mållinjen vid varje inlägg och istället loggar jag ut och gör något annat om dagarna. De senaste 5 dagarna som har gått har det hänt mycket. 
I fredags så hängde vi bara hemma jag och Loke, latade oss hela dagen och gjorde inte alls mycket. På lördag kom Linnea och lilleman hit, så sov de över och sen på söndag så kom K (lokes pappa) hit för umgänge och det påminner mig om att sanera mitt rum på söndag igen. Människan STANK kossa och usch, dessutom lekte han med heeelt fel unge vid vissa tillfällen. Så nu håller vi tummarna över att han aldrig mera kommer tillbaka, jag drygade mig självklart emot honom och satte honom på plats! Första människan gör är att kliva in rakt genom dörren utan att jag öppnar?! Ursäkta okej ifall du är välkommen eller bor här, men förfan inte han! Usch, nej skabb. Men vi släpper det, när han äntligen hade dragit i söndags så åkte jag och Linnea hem till henne, så sov jag och Loke där från söndag till måndag och måndag till tisdag. På måndag gjorde vi inte så mycket, jag minns inte ens vad vi gjorde så illa är det :). Igår så fikade vi i sollentuna med Linnea's kompis, vilket visa sig vara en som har gått på samma skola som mig och som är kompis med mitt ex från 6:an, haha världen är bra liten om man tänker efter! 
 
Förutom att jag spenderar dagarna med Linnea och har det jävligt roligt, så har jag börjat funderat på mina framtidsplaner att de inte riktigt håller längre..Jag har ALLTID varit hård på mig själv och sagt, jag ska plugga vidare, jag ska läsa på högskola, jag ska bli barnmorska, jag ska göra det och jag ska göra det.. Men idag orkar jag inte längre, jag vill inte längre plugga vidare. Jag vill fokusera på Loke till 100% och jag vet att jag kan göra det med bara gymnasium utbildning, jag kan få jobb ändå.. Självklart har jag inte gett upp min dröm om barnmorska och barnläkare, men jag vill hinna med så mycket mera. Jag har hela livet på mig och jag hinner, men Loke går trots allt först! :). Förutom det så går det lite planer och rättare sagt bestämda planer om att flytta ihop med Linnea, så nu börjar det bli dags att spara ihop pengar fram tills dagen då det sker. Om jag minns rätt så satsar vi att ha en lägenhet till sommaren, så jag hinner spara lite pengar och jobba lite grann :). 
 
Vad händer annars i mitt liv? Jodå jag har gråtit en hel del senaste tidigt, men som tur så har Linnea alltid fått mig att skratta igen. Hur går det med kärleken då? Jo bra fråga hörni, jag har aldrig bråkat så mycket som jag har gjort på sista tiden med Omar. Vi har skrikt, hatat, älskar, legat och kramas och vad är vi idag? Jo vi har hittat tillbaka till varandra, trots massa skit på sista tiden så har finner vi alltid tillbaka till varandra. Men nu hoppas jag verkligen att det funkar och att min lilla skitkorv till pojkvän sköter sig, för jag älskar faktiskt honom :)
 
Men nu ska jag prata med Omar innan jag ska ringa Linnea, sen är det bums i säng! Imorgon är det nämligen halkbanan för min del, nervös och spänd! Men det går nog bra ska vi se! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback