Omplacering..

Vet ni? Imorse kom jag och tänka på lite frågor angånede dagis och efter att ha prata med dagiset så blev det så att jag ringde knivsta kommun och nu blir det omplacering på Lokes dagis.. Ni funderar ni på varför och så.. 
 
Men efter lite tänkade och så passar inte dagiset mig och Loke längre, för det första hade de NOLL vagnförråd(?) Hur tänker man där? Att man som mamma ska ställa vagnen på huvudet och ha en fungerande vardag ändå? Jag kan ju inte heller låta vagnen så ute utan tak när det regnar och sånt.. Speciellt inte eftersom vi bor i sverige, hallå det kan ju försjutton blir alla årstider på en och samma dag.. Så där blev det ett nej, sen så började jag funderar ifall det verkligen bra dagis.. Men efter lite tänkade så beslutade jag mig för att byta dagis, jag ringde till knivsta kommun och nu så har jag bett om en omplacering. 
Om allting går som jag vill så blir det så att Loke kommer få på ett ur och skur dagis som är fristående, alltså att det är dagis som för mesta dels är utomhus om dagarna, vilket ger mig bättre vibbar! Loke älskar att vara ute och det är nyttigt för barnen att få frisk luft.. På det andra dagiset gick de ut "minst" en gång om dagen.. Så jag tror jag gjorde rätt beslut, nackedelen är väl att det är en bit till dagiset och det tar 40 minuter att gå, 16 minuter med buss.. Får tänka positivt, det ger mig gratis träning :)
 
Nu hoppas jag bara att det går fort med alla papper och sånt skit som behöver fixas för omplaceringen, men det tror jag nog, Frida som har hand om detta lät väldigt postiv och trevlig när jag pratade med henne. 
 
Så nu håller vi tummarna att det blir bättre nu :)

Kommentarer
Lovisa säger:

"alla årstider på samma dag" hahaha! sant ju!

Jättefin ny header, verkligen, men personligen hade jag haft med bilden på Loke i gungan som du hade som header förut, för den bilden är underbart fin!
Kram!

2012-08-09 | 18:22:24
Bloggadress: http://lovisalofwall.blogg.se
♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥ Tävling Pågår! säger:

mysig blogg du har =)

2012-08-10 | 11:05:56
Bloggadress: http://melissasprinsar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback