Mammaledig ett tag till

Godmorgon folket! 
Nu undrar ni säkert varför jag inte befinner mig på väg till dagis med Loke, ja ni anledning varför är för att jag har gjort valet att vara mammaledig fram tills Januari. Loke klarar inte av dagiset helt enkelt han är för lite för det ännu.. Att skrika från halv 7 på morgonen till strax efter 8 är inte okej och det är verkligen inte något jag tänker utsätta Loke för dagligen i 5 års tid.. Aldrig, jag ser hellre att han får vara hemma med mig några månader till och växa på sig.. Men nu kommer era andra frågor vara "hur gör du med skolan?", bra fråga hörni! Igår så åkte vi till Knivsta och skulle till dagis men det va då jag bestämde mig för att strunta i den och gick istället till skolan, pratade med de, ringde försäkringskassan och fixade, så nu kommer jag vara mammaledig fram till januari och plugga distans igen :). Så jag fixar skolan trots att jag är mammaledig, så nu har vi tagit den där grejen, om ni har några frågor så är det bara att ställa de :)
 
Annars såhär på morgonen sitter vi och lyssnar på musik, ska strax äta frukost här hemma. Sen tror jag nog att Omar skulle komma förbi hit eftersom han ändå är ledig idag och jag orkar inte riktigt åka nånstans idag, funderar dock på att dra ner till centrum lagom till lunch och stoppa i mig något smarrigt!
Sen vet jag inte vad vi ska göra idag, städa rummet och tvätta står väl högst upp på listan för oss idag. Har massa tvätt i min tvättkorg som jag måste fixa, tror jag även ska rensa bland Loke kläder idag. Han fick lite ny kläder igår, det blev 5 bodysar, 2 mjukisbyxor och en par jeans.. Ja jag vet han har MASSOR av kläder, men jag tänkte att bodysarna är bra att ha nu när det är klart och så, sen kan man aldrig få för många mjukisbyxor. Så han är iallafall klar med kläder inför vintern, bara vinterskor som behövs köpas till honom sen :) 
 
Annars vet jag inte vad vi ska göra mera idag, det blir trots allt en rätt lugn dag idag. Har inte så mycket mera att skriva för tillfällets, så jag ska ringa och terra Omar istället och sen ska jag fixa frukost åt mig och Loke här hemma, efter det ska jag ringa min lärare och kolla ifall jag fortfarande måste komma på mötet idag :)
 
Men ni får ha en toppen onsdag så länge, vi hörs! :)
 
(p.s ifall någon är intresserad så finns det lösenordskyddat inlägg HÄR, kommentera med er mail eller skriv på facebook så får ni lösenordet!)

Kommentarer
Sara säger:

Tycker du har gjort rätt val! Skulle gjort precis samma själv i din sitution! :) Vem vill att sitt barn ska må dåligt? Var stark och stå på dig!

2012-08-29 | 20:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback