Kolmården

Godmorgon ungefär sådär! 
Barnen samt Omar ligger och sover igen efter att barnen slog upp sina små blå halv 6 imorse, jag skulle också tänka mig att sova ett tag, men har alldeles för mycket att göra. I torsdags så flyttade jag in i mitt rum igen och nu återstår det bara att plocka undan alla saker från datarummet och städa ordninig. Mamma är dessto värre inte hemma vilket resluterar i att jag måste städa själv, haha skämtosida får jag ju alltid göra ändå! :). Men det är faktiskt sant, mamma och pappa är nere i Högsjö hos min morbror och hade kräftskiva igår, de kommer nog hem under dagen. Så jag måste städa ordning och så för annars lär mamma få panik och bli helt rasande för det är inte rent nånstans just nu, attans ligger saker överallt. Så det ska ordnas, håller just nu på att tvätta och är inne på min andra maskin, dock är det sisådär 5-6 maskiner kvar.. Tack gode gud att det finns snabb program så jag hinner tvätta upp allt :). Efter det är fixat och rent här hemma, så drar vi oss nog in till stan och glor runt i butiker och bara njuter. Ikväll ska Felicia hem till Sarah igen och Omar har skola imorgon, så ikväll blir det lugnt för min och Lokes del :).. 
 
Men slut babblat om det här, igår så va vi ute på äventyr, någon som visste vart vi va? :) Vi lämnade ju Stockholm nämligen och begav oss till Norrköping, vi styrde mot Kolmården! :). Men innan vi drog till Kolmården fick Felicia träffa sin gammel mormor som bor i Norrköping, två flugor i en smäll :). Klockan 12 så tog vi bussen mot Kolmården och när vi väl va framme så var det bara att börja knalla, Loke sov dock i början  när vi gick. Men han missade inga speciella djur direkt, men sen så höll sig både Loke och Felicia sig vakna hela runda runt Kolmården, klockan va strax innan 5 när vi lämnade Kolmården för att ta bussen tillbaka till Norrköping, stressade som vi va köpte vi biljetter hem till Stockholm, sprang över till Max för middag och sen tillbaka till tåg stationen. Sen så väntades det ett tågresa hem på 1 timme, men jag måste erkänna att tågresan hem gick 700 gånger lättare än tågresan ner, påvägen till Norrköping va båda barnen helt galna, klättrade sig och tyckte det va skit tråkigt att sitta ner, men himla duktiga va de ändå! :). 
Men iallafall väl tillbaka i Stockholm var det bara att ta tåget hem till Märsta, fast vi lyxade till det och tog Taxi från Märsta station hem till mig, eftersom barnen va så trött och gnälliga. Loke somnade som en stock efter ren blöja och välling, Felicia va dock inte lika pigg på att somna och somnade endast till några få gånger på Omar men vaknade sen efter  2 sekunder, men runt halv tolv somnade hon äntligen på mig och jag slockande i soffan med henne på bröstet, himla mysigt :)
Det va en helt underbar dag med barnen och Omar på kolmården, barnen sköte sig utmärkt hela dagen igår och gnällde inte alls under dagen. Så såna här utflykter får vi se till att göra fler gånger :)
Jag har en hel del bilder att gå igenom senare ikväll, kommer behöva dela upp alla bilder eftersom det blev nog över 600 bilder igår på alla djur och barnen, men har inte tid att fixa de just nu så det får bli kvällens projekt! :)
 
Nu ska jag ta tvätten och slänga in en till maskin innan barnen vaknar för frukost.
Hoppas ni får en super bra söndag :)
 
Bjuder på en bild på en överlycklig Omar som lyckades knäcka Chokladhjulets teknik ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback