En härlig helg

Hej bloggen!

Ledsen för en rätt dålig uppdatering, men har haft en grym helg på familjen.  I lördags att så drog vi in på pride festivalen inne vid Kungsträdgården, den var helt otroligt! Så himla många människor och enligt mig var det grymt, vi stod och kollade till tåget att gått färdigt ungefär vid klockan 15 på eftermiddagen. Då drog vi vidare mot Gröna Lund, tog spårvagnen hela vägen eftersom det blev för långt att gå..

Väl framme på gröna lund möte vi Amanda med man + 2 barn, vi va totalt 13 stycken och vi började göra grönan bara vi. Sen efter en stund så kom syster Therese’s sambo med sin kusin så då va vi 15 stycken, men efter en stund så drog Amanda, Frederic och barnen hem, så då var vi 11 stycken bara som hade olika viljor. Men vi kompromissa rätt bra, eftersom varken Tessan eller mamma hade införskaffat sig ett åkband så fick de ha Loke. Så jag åkte med Jasmine en hel del, roligast va nog att åka blåtåget med henne, men attans mitt öra! Hon skrek som en galning, jag och My satt och asgarva åt henne, det va ju inte ens läskigt. Men det är tur att Jasmine är söt i alla fall, haha 

Men det va grymt kul att gå på gröna lund som en familj, vi lämnade gröna lund vid stängning. Loke va super duktig hela kvällen, han höll sig vaken från sju-tiden och enda till klockan tolv på natten, han somnade i vagnen och sov hela kvällen fram tills klockan 7.30 på morgonen dagen efter.

Igår hade vi en lugn dag, vi hjälpte mamma att ordna på övervåningen. Blev super fint på övervåningen samt i brorsan gamla rum, nu ska mamma bara ha upp min byrå vilket hon ska få idag.. Jag har börjar packat undan och burit ut saker från mitt rum, så vi kan sätta igång med rummet så snart som möjligt, har ingen större lust bo i bygg kaos när skolan drar igång. Annars så sitter jag spänt och ringer banken varje timme för att kolla ifall mina skattepengar ramlar in idag. Är sugen på shopping, trots att alla pengar lär gå till blöjor, nappar, välling och andra saker som Loke behöver :).

Men i alla fall senare idag kommer bilder från pride upp samt bilder från gröna lund, men nu ska jag ta och slappna av en stund innan Loke vaknar! Ha en härlig måndag

 

Två bilder på Loke och Tessan från gröna lund

 


Kommentarer
Anonym säger:

var inte du o omar förlovade tillomed?

2012-08-06 | 16:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback