Om Sophie

Jag har fått några frågor om vad som hände tjejen som jag har lagt upp bilder på och minnnes videon på, vad som hände orkar jag inte riktigt gå in på i detalj, men hon valde att avsluta sitt liv, då hon inte fick det stöd och hjälp hon verkligen behövde! Det finns hur många artiklar på aftonbladet och expressen om just Sophie, jag kan dock säga att jag vet flera som inte ritkigt stämmer! Jag hade en stark kontakt med Sophie även fast många inte vill tro på det!
Att jag inte visste något om det här känns hemskt, jag minns att jag tyckte hon va frånvarande. Men jag vet att hon va det ibland eftersom inte mådde något bra och så. Men om jag bara visste något så hade jag hämtat hem henne, min fina Sophie!
Usch vad jag avskyr att tänka på det här, det är hemskt! När jag fick reda på det här stod jag på tåget och hade precis möt upp min mamma från jobbet!
mamma kläcker ur sig;
-"har du sett något?"
jag svara förvirrat;
- "sett vadå?"
Jag minns att min mamma blir tyst några sekunder och sedan letar hon reda på tidningen i sin väska, hon plockar upp aftonbladet och säger "jag är ledsen gumman", hon ger mig tidningen och jag vänder på och se framsidan och jag känner hur mina ben ger upp och jag bara skriker inombords, framför mina ögon trycks denna bild upp;

Med stora bokstäver står det i något med stilen, "Sofie orkade inte leva, tog sitt liv!"

Jag känner hur hela min kropp ger upp och jag grät hysteriskt! När jag fick denna tidning i handen hade hon lämnat oss redan för en vecka tidigare! En vecka hade gått innan jag fick reda på något, jag kollade på min mamma och fick svaret "jag ville inte berätta något, men nu hade jag inget val".. Jag grät hysterisk, den dagen va allting svar och jag svor på mitt liv att mannen som skadade henne så aldrig någonsin gå fri i hela sitt liv, han ska få ett straff från mig också.. Jag minns än idag hur jag va besatt av tidningen, radion allting som kunde berätta något om hennes fall och hur det skulle gå med mannen... Igår va det exakt 3 år sen Sophie lämnade oss och jag vet med mig själv att hon mår så mycket bättre där upp och sin pappa än hos oss här nere!!
Här är några artiklar från expressen och aftonbladet;

"Sofie vad livrädd för den där mannen"
"Sofie, 15 orkade inte leva"
"hittade sin kompis död"
"Mamma- Sofie får inte glömmas bort"
"Våldtäksåtal togs upp efter självmord"

Vi ses snart igen gumman!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback