Intervju med Emilia!

Kommer ni ihåg att i början av mars att jag körde igång veckans blogg och vinnaren blev Emilia, men jag hann aldrig interjuva henne för att hon hann bli mamma innan jag kom igång. Men nu har jag fått tummen ur arslet och faktiskt fått ihop lite frågor och svar ifrån henne! Såhär kommer den! :)

Namn: Emilia Lindom

Ålder: 16 år

Bor: Tranås

Blogg: http://eemijji.blogg.se/

 

 

1. Du blev mamma den 10 mars till en liten pojke vid namn Tatum, hur känns det nu att vara mamma?

Svar; Det känns helt underbart, lite ovant & läskigt kanske men det bästa som har hänt.

 

2. Du fick göra akut kejsarsnitt nästan 5 veckor för tidigt än, hur kändes det när du fick reda på att det skulle bli kejsarsnitt?

 

Svar; Det tog ett tag innan jag fattade vad dom sa när de berättade det.. men sen vart jag jättenervös men jag ville ju såklart det bästa för min pojk. Är nog ändå lite ledsen att jag missade den "riktiga" förlossningen, jag hade längtat så mycket till den

 

3.       Jag tycker du är otroligt stark, men har du fått några negativa kommentarer på din blogg? Vad är den elakaste kommentaren du har fått?

Svar; Tack, jo lite negativa kommentarer har jag väl fått men har ju sett andra som har det värre.. brukar inte lägga det på minnet så det elakaste som jag minns är väl något för ett tag sen som skrev att jag trodde Tatum var någon leksak bara för att jag ville ha ensamvårdnad.

 

 

4.  Har du många vänner kvar från innan du blev gravid?

Svar; Nej, det har jag inte. Typ inte en enda, men man ser ju vilka som går att lita på i vått och torrt!

5.   Hur går planerna för framtiden efter mammaledigheten?

Svar; Det första är ju att när jag fått dagisplats till min lilla ska jag se till att gå skolan och plugga klart gymnasiet och sånt.

6.  Om någon av dina små-systrar skulle komma hem och berätta att de är gravid, när de är 16 år gamla, hur  hade du reagerat då? Hade du stöttat de och hjälpt de?

Svar; Ja, klart jag hade stöttat de, men jag ska ju försöka få in i huvudet på dom nu att de ska gå klart skolan först och hoppas de lyssnar på det

7.       Är det skönt att du alltid har din mamma i närheten?

Svar; Ja, min mamma är nog viktigast att ha, det är väldigt skönt att ha henne att luta mig lite tillbaka på när jag behöver det.

8.       Hur reagerar dina småsyskon på att det är en liten bebis i huset?

Svar; . De är ganska glada och tror de äntligen börjar fatta att bebisen ska vara här nu och inte försvinna. De står gärna och tittat på honom, men är lite avundsjuka när mamma/mormor pratar med Tatum och vill gärna ha uppmärksamheten istället.

9.   Sist men inte minst, vill du ha flera barn i framtiden?

Svar; Ja, det vill jag! En sisådär 5-6 skulle jag tro, haha

Emilia's fin fina son Tatum :)
Sen två bilder på fina Emilia och fina Tatum! :)

Kommentarer
♥ Sojkas framtid ♥ säger:

Men vilken härlig intervju! :)



Har heller knappt kvar några vänner sen inna jag var gravid. Lite sorligt att upptäcka att dem man trodde var ens nära vänner plötsligt inte var det mer. :(



Kram!

2012-04-09 | 10:30:52
Bloggadress: http://www.sojkasframtid.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback