Värsta hysterin

Jag har suttit och funderat på en sak och tänkt på hur jag ska skriva det, utan att det ska låta som jag är värsta omogen och så. Jag har funderat sen igår kväll och hela natten, jag måste skriva ut det här nu :).

När jag valde att berätta att jag vänt Loke framåt vänd i vagnen, så blev det värsta hysterin angående det. Jag fick kommentarer att jag va helt sjuk i huvudet, min son skulle få epilepsi, folk skulle anmäla mig och sånt skit!
Men nu har jag suttit och funderat på saker och ting, jag fick massa skit för att jag hade vänt han framåt.
Men jag läser om massa folk som gör "fel" med sina barn, ta till exempel alla latte morsor som har bugaboo och tvingar sina för stora barn att ligga i en alldeles för liten bugaboo vagn, varför får inte de skit för det? Eller så hade vi i sommras alla mammor som täckte över sina barn i vagnen "för de ska sova", eller de stackars barnen så får göra samma sak varje dag exempel alltid ligga i babygymmet menas mamman sitter framför datorn. Varför ingen av de skit för det? Jag läser själv om vissa som gör sånt här, men det är tydligen helt okej för folket. Eller mammor som låter sin 3 månaders bebisar hoppa hoppgunga, ja det är ju verkligen normalt att låta de göra det. Sen har vi mammorna som lägger sina små barn på kanske snart 3 månader  i deras säng med en flaska och sen går därifrån och glöm inte att de stänger dörren om barnen också.. Hallå vart är världen påväg?
Ja som ni förstår finns det massor med folk som säger en sak och gör en annan, jag har till och med sett med egna ögon hur en tjej sätter sin son i soffan fast han kanske bara va 2 månader (va ett tag sen) och sen går hon därifrån, är det så mycket bättre?! Så finns det vissa som sätter sina alldeles för små bebisar vid sufflet kanten på liggdelen, om ni förstår vad jag menar. Så de har suffleten som stöd för ryggen! Men de mammorna får minnsan inge skit för det, men om jag vänder min son framåt i vagnen är det fan döds farligt!

Jag kan förklara för er alla, att Loke kommer inte få epilepsi. En framåt vänd vagn kan inte bilda sjukdomar och den delen att Loke blir otrolig/otrygg eller att han skulle sova mindre är också bara en dålig lögn. Loke sover super bra i sin vagn och han gillar att åka framåt vänd för att kunna se ordentligt :). Nu vet jag att denna diskussion är nerlagd, men jag va bara tvungen att skriva detta.
Så innan ni fortsätta bråka på mig, kolla först på andra och på er själva ;)

Kommentarer
william säger:

bra att man vet det här nu:D så ja inte får panik sen;DD



SV: naw tackar så mycket:D

Vad tycker du om mina "Gangster" Modell bilder som jag har tagit på min vän:D?

2011-11-21 | 10:04:51
Bloggadress: http://cookieboy.blogg.se/
Julia Åsberg säger:

Otroligt bra skrivet :-)

2011-11-21 | 10:24:07
Sara Bjerstedt säger:

Rätta mig om jag har fel, men jag antar att de flesta som skriver såna idiotiska kommentarer har för det första inga barn själv ens.

Det brukar vara så iallafall!



Jag var nyligen och kollade på barnvagnar och då rekommenderade många affärer vagnar som är framåt vända och inte kan vändas mot en (när barnet kan sitta upp syftar jag på). Varför skulle de ens finnas såna vagnar och rekommenderas ifall de inte skulle vara bra för barnet?! Stör mig as mycket på folk som inte vet vad de pratar om.

Du ska absolu inte ta åt dig, för du är mamma till ditt eget barn och väljer själv vad som är bäst för honom.

Jag köpte dock en vagn som man både kan vända mot sig och ifrån sig, för jag vet inte vad som är bäst ännu och hur min son kommer vilja ha det. Men det märker man ju sen!

Jag tycker det är toppen att om han nu vill se allt som händer och har de bättre så, att du låter honom får ha det så!! Det visar bara att du är en bra mamma som tänker på ditt barn och hans vilja, vad han trivs med!



Ha en fortsatt bra kväll :)

2011-11-21 | 19:14:59
Bloggadress: http://sbjerstedt.blogg.se/
Sara Bjerstedt säger:

Svar: Ojdå! Trodde inte det var folk med egna barn som kommenterade sånt, det gör de ju bara ännu mer hemskt! Att de inte vet eller ens kan kolla upp vad som är rätt och fel innan de lägger en kommentar som iallafall jag blivit väldigt upprörd och ledsen över!

Och det är som du skriver, de känner ju inte din son! Inte jag heller, men jag har tillräckligt mycket vett i huvudet för att veta till 100% att DU känner honom och vet vad som är bäst för DIN son.

Blir så förbannad på vissa folk som inte vet ett skit.....



Det är beräknat den 7 april, har gått någon dag över halva tiden, så det är jättekul och spännande! :) Jättekul att läsa din blogg och se alla underbart fina bilder på Loke. Åh jag längtar tills min lille kommer ut!! :D

2011-11-21 | 20:09:45
Bloggadress: http://sbjerstedt.blogg.se/
ENDENISE - Mamma till 2 i December säger:

sv: Ingenting mer än så länge, tråkiga bebis! :D Men ingenting har avtagit heller. Ska ta mig lite sömn ifall det skulle hända något mer :)

2011-11-21 | 21:48:18
Bloggadress: http://endenise.se
Amanda, 15år och mamma till Jonathan säger:

äsh, vrf bryr du dig? :P du känner ditt barn bäst.

Som när jag gav jonte 2 skedar barnmat någon dag innan han blev 3mån. och det blev värsta kaoos på bloggen för det.

Men han har inte dött av det :p

2011-11-22 | 02:00:50
Bloggadress: http://rosaaelefant.blogg.se/
Evelina säger:

Häftig sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2012-03-18 | 19:11:07
Bloggadress: http://hemförsäkringidag.se
Louise säger:

Hej! Jag har själv funderat på att börja skriva här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2012-09-12 | 11:24:08
Bloggadress: http://allaprivatlan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback